beantwoord

Geen voucher voor Keuzedag 3

• 1 juli 2020
  • 4 reacties
  • 119 Bekeken

Vasndaag verzoek ingediend namens mijn partner en mijzelf on een voucher te mogen ontvangen voor de door ons NIET GEBRUIKTE Keuzedag 3 (mei-juni 2020). Dit vanwege de Corona beperkingen, ingesteld voor onze risicogroep.

Verzoek afgewezen omdat wij de Keuzedag al op de OV-chip hadden geladen (3 mei 2020) en dit als gebruikt wordt gezien door de NS.

Let wel: precies dezelfde procedure gevolgd bij Keuzedag 2 (maart-april 2020). Ook toen de keuzedag al geladen en NETJES EEN VOUCHER GEHAD. Nu blijkt dit plotseling niet meer te kunnen volgens de NS coulance voorwaarden. Voorwaarden die overigens, ook volgens de betreffende NS medewerker,  nergens zijn te vinden en dus ook niet te volgen. Zou dat wel het geval zijn dan had ik uiteraard anders gehandeld, maar daar was geen enkele reden voor. Nergens een dergelijke voorwaarde gepubliceerd en een eerder verzoek wel gehonoreerd.

Verder kan de NS zo nagaan in onze reishostorie of Keuzedag 3 wel of niet is gebruikt is. Als men coulant zou willen zijn dan kan dit op basis daarvan zeer eenvoudig. Ook was op het moment van opladen niet duidelijk wanneer er weer gereisd zou mogen worden. Ook was er toen nog niet het beleid dat de geldigheid van de Keuzedag zou worden opgehoogd tot wat het na 18 mei is: 31.12.2020.

Heeft iemand ook een dergelijke weinig coulante ervaring, nog afgezien of dit wel een rechtsgeldige handeling is of niet meer dan een bezuinigingsmaatregel?

icon

Beste antwoord door Denice NS 1 juli 2020, 10:33

Jammer dat je zo'n ervaring met onze Klantenservice hebt gehad, Peter. Ik begrijp uit je verhaal dat je de Keuzedag dus alleen hebt opgeladen maar uiteindelijk nooit hebt gebruikt?

Wat mij betreft stuur je mij een privébericht zodat ik even met je mee kan kijken. Zou je dan je postcode, huisnummer en geboortedatum willen sturen? Dan kunnen we vast samen tot een oplossing komen :relaxed:

Bekijk origineel

4 reacties

Jammer dat je zo'n ervaring met onze Klantenservice hebt gehad, Peter. Ik begrijp uit je verhaal dat je de Keuzedag dus alleen hebt opgeladen maar uiteindelijk nooit hebt gebruikt?

Wat mij betreft stuur je mij een privébericht zodat ik even met je mee kan kijken. Zou je dan je postcode, huisnummer en geboortedatum willen sturen? Dan kunnen we vast samen tot een oplossing komen :relaxed:

Reputatie 7
Badge +3

Het is niet slim om een keuzedag alvast op een kaart te zetten, als je nog geen reis gepland hebt. De keuzedag wordt dan aangesproken bij de eerstvolgende reis, ook al zit je maar 5 minuten in de trein.

Mogelijk kan de klantenservice alleen zien dat de keuzedag op de kaart gezet is maar moet om te zien of er mee gereisd is in andere systemen kijken.

MoDe bedankt voor je reactie.

Indien iemand veel reist dan heb je mogelijk gelijk, maar wij doen dat niet. Naast de Keuzedagen reizen we niet of nauwelijks met de trein. Verder kiezen wij er voor om één en ander tijdig te regelen, om bv. niet verrast te worden door bijvoorbeeld een defecte automaat op de reisdag.

Inmiddels is één en ander op snelle en klantvriendelijke wijze door Denice NS opgelost. Eén van de NS medewerkers die qua klantvriendelijkheid wel een extra stap wilde zetten en even verder wilde kijken. Erg ingewikkeld leek dat niet te zijn.

Dat de NS klantenservice misschien even in een ander systeem moet kijken hoort bij het vak, wil je iets oplossen. En zouden de NS systemen voor de NS medewerkers niet erg handig werken dan is dat iets voor de NS om intern op te lossen. Daar hoeven klanten geen rekening mee te houden lijkt mij. Hier was meer het verhaal: is de wil er om de klant tegemoet te komen aanwezig of niet? Bij Denise NL was dat in ieder geval wel het geval! TOP!

Fijn dat we het samen hebben kunnen oplossen :grinning:

Reageer