beantwoord

geld afgeschreven in daluren met een dalvrij abonnement

  • 11 May 2023
  • 2 reacties
  • 99 Bekeken

Ik worden verkeerde bedragen in rekening gebracht. Ik heb een dalvrjj abonnement en toch worden er kosten in rekening gebracht terwijl ik om 1900 ben in ingestapt.

Hoe en waar kan ik dit aangeven zodat het opgelost wordt?

icon

Beste antwoord door mrfreeze 11 May 2023, 11:35

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Hoi Zwartenkot,

Heeft het in het verleden wel gewerkt? Zo niet, dan kan het zijn dat het abonnement nog ‘opgehaald’ moet worden bij een kaartautomaat.

Als het eerder wel werkte, maar nu niet: Heb je toevallig voorafgaand aan die reis nog een andere reis gemaakt die wel tijdens de spits is begonnen? In dat geval blijft het eerdere tarief gelden, ook als je uit- en weer incheckt. Pas als er meer dan 35 minuten tussen uit- en incheck zit, wordt het gezien als nieuwe reis en wordt opnieuw het tarief bepaald.

Wellicht ten overvloede: Je geeft aan om 19.00 uur te zijn ingestapt. Bij abonnementen telt niet het tijdstip van instappen, maar het tijdstip van inchecken.

Mocht bovenstaande allemaal niet van toepassing zijn, dan kun je het beste rechtstreeks contact opnemen met de klanteNService per telefoon (030-7515155), chat, Facebook of Twitter, om e.e.a. uit te laten zoeken. De leden van deze community zijn geen NS-medewerkers en wij kunnen dan ook niet bij klantgegevens.

Duidelijk.

Bedankt

Reageer