beantwoord

Geld afgeschreven terwijl er word gereist met studentenreisproduct

• 21 augustus 2019
  • 4 reacties
  • 187 Bekeken

Hallo,

Mijn vriendin heeft net als ik voor dit schooljaar een studentenOV, toch word er per reis doordeweeks gewoon geld afgeschreven. Hoe kan dit?
icon

Beste antwoord door Tochjo 21 augustus 2019, 10:17

Mogelijk gaat haar studentenreisproduct pas op 1 september in. Dat is het geval voor vrijwel alle nieuwe studenten en studenten die na een onderbreking aan een nieuwe studie beginnen. De precieze datum kan ze vinden in Mijn DUO.

Denkt ze dat ze ook in augustus al recht zou moeten hebben op vrij reizen? Dan kan ze contact opnemen met de telefonische klantenservice van het studentenreisproduct om uit te zoeken waar het misgaat. Zij zijn telefonisch te bereiken op nummer 0900-0980 (optie 2 in het belmenu) op werkdagen van 7.00 tot 21.30 uur en op zaterdag en zondag van 10.00 tot 16.00 uur.
Bekijk origineel

4 reacties

Badge +3
Mogelijk gaat haar studentenreisproduct pas op 1 september in. Dat is het geval voor vrijwel alle nieuwe studenten en studenten die na een onderbreking aan een nieuwe studie beginnen. De precieze datum kan ze vinden in Mijn DUO.

Denkt ze dat ze ook in augustus al recht zou moeten hebben op vrij reizen? Dan kan ze contact opnemen met de telefonische klantenservice van het studentenreisproduct om uit te zoeken waar het misgaat. Zij zijn telefonisch te bereiken op nummer 0900-0980 (optie 2 in het belmenu) op werkdagen van 7.00 tot 21.30 uur en op zaterdag en zondag van 10.00 tot 16.00 uur.
Reputatie 6
Vakantietijd @Kanetjuh 😀

Of je in de vakantie en op feestdagen gratis kunt reizen met je studentenreisproduct, is afhankelijk van het soort abonnement dat je hebt gekozen. Heb je gekozen voor een weekendabonnement, dan reis je gratis in vakanties. Heb je echter gekozen voor een weekabonnement, dan zal je slechts met korting kunnen reizen in de vakantie.
Reputatie 7
Badge +3
Voor mbo is dat 1 augustus. Na de vakantiebeperking zou er dan vanaf 16 augustus vrij mee gereisd moeten kunnen worden. Dat is ook logisch, in het zuiden is het MBO deze week weer begonnen.

De reden dat het niet goed gaat kan zijn omdat het abonnement niet op de kaart staat of omdat de ingangsdatum 1 september is zoals standaard voor HBO/WO. Bij mbo-ers kan dat laatste ook gebeuren als het abonnement te laat is aangevraagd.
Beste Kanetjuh, welkom bij onze Community!

Ik ben blij dat je het even navraagt. Kan het zijn dat je hiervoor een ander abonnement op je kaart had staan?

Reageer