beantwoord

Geld het daluren traject ook 2 min voor 9 uur

• Op het juiste spoor
  • 0 reacties
Mijn trein vertrekt om 08:52, valt dit net onder de daluren?
icon

Beste antwoord door Jeroen 12 februari 2019, 11:36

Nee helaas voor u valt dit op doordeweekse dagen niet onder de daluren, daluren beginnen vanaf 9.00 uur.

De daluren van de NS zijn vanaf 0.00 uur tot 6.30 uur en dan weer vanaf 9.00 uur tot 16.00 uur en in de avond vanaf 18.30 uur

In het weekend en op feestdagen kunt u de hele dag met dalvoordeel reizen.

Bekijk origineel

6 reacties

Badge
Nee helaas voor u valt dit op doordeweekse dagen niet onder de daluren, daluren beginnen vanaf 9.00 uur.

De daluren van de NS zijn vanaf 0.00 uur tot 6.30 uur en dan weer vanaf 9.00 uur tot 16.00 uur en in de avond vanaf 18.30 uur

In het weekend en op feestdagen kunt u de hele dag met dalvoordeel reizen.
Badge +3
Je krijgt in feite al 5 minuten (en vaak een eerdere trein) cadeau van NS omdat je al vanaf 08.55 uur kunt inchecken voor een reis die in de daluren begint.
Reputatie 7
Badge +3
Lsva schreef:

Mijn trein vertrekt om 08:52, valt dit net onder de daluren?

Volgens mij staat er toch heel duidelijk dat het vanaf 9.00 uur is.
Hallo Lsva en welkom bij de NS Community.

Een vertrektijd van 08:52 valt inderdaad niet onder de daluren. Wanneer je met 40% korting of een actiekaart met een chip erin wilt reizen kun je vertrekken vanaf 08:55, zoals iMark bijvoorbeeld al aangeeft. Met E-tickets kun je pas vanaf 09:00 vertrekken, daar geldt geen marge voor. Kom je er zo verder uit?
Reputatie 6
Badge +2
Volgens het onderwerp zou de trein om 8.58 uur vertrekken. Dan zou je het dus nog wel net kunnen halen, tenzij je met een e-ticket reist.
Reputatie 7
Badge +4
De inhoud van de titel komt niet overeen met het bericht. Er kan tegen korting worden ingecheckt vanaf 08.55. Om 08.52 dus niet. Met een e-ticket inderdaad zoals mrfreeze zegt, vanaf 09.00 en niet eerder. Let er op dat je met een e-ticket niet incheckt, je opent alleen een poortje en dan heb je de vijf minuten marge dus helemaal niet.

Reageer