beantwoord

Geld terug

• 8 april 2020
  • 6 reacties
  • 205 Bekeken

Goedeavond 

Er heeft iemand gereisd met mijn ov die ik ben verloren. Zou ik daarvan het geld terug krijgen

icon

Beste antwoord door Maxime NS 8 april 2020, 21:02

Goedenavond Renzo0242, welkom op de NS Community. 

Wat naar dat je je kaart bent verloren en dat er daarna iemand mee heeft gereisd. Ik zie dat je vraag al is beantwoord. Wanneer je een persoonlijke OV-chipkaart verliest dan is het belangrijk om deze zo snel mogelijk te blokkeren. Dit is belangrijk omdat pas vanaf de eerstvolgende dag (met ingang van 0:00 uur) na melding van verlies of diefstal Translink (het bedrijf achter de OV-chipkaart) het risico van verlies van saldo draagt. Tot dit tijdstip draag je zelf het risico van verlies van saldo. Een anonieme kaart is inderdaad niet te blokkeren. 

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Als u hem verloren bent moet u dat melden bij Translink. Vanaf de dag na de melding is de kaart dan geblokkeerd. Alle eventuele schade t/m de dag van de melding is voor eigen rekening.

Reputatie 7
Badge +1

Als u in het bezit was van een persoonlijke OV-Chipkaart kunt u deze laten blokkeren door contact op te nemen met de klantenservice van OV-Chipkaart of deze kunt u zelf ook blokkeren als u een Mijn OV-Chip account heeft. De algemaakte kosten zijn helaas voor eigen rekening.

Als u een anonieme OV-Chipkaart heeft kunt u deze niet laten blokkeren.

Goedenavond Renzo0242, welkom op de NS Community. 

Wat naar dat je je kaart bent verloren en dat er daarna iemand mee heeft gereisd. Ik zie dat je vraag al is beantwoord. Wanneer je een persoonlijke OV-chipkaart verliest dan is het belangrijk om deze zo snel mogelijk te blokkeren. Dit is belangrijk omdat pas vanaf de eerstvolgende dag (met ingang van 0:00 uur) na melding van verlies of diefstal Translink (het bedrijf achter de OV-chipkaart) het risico van verlies van saldo draagt. Tot dit tijdstip draag je zelf het risico van verlies van saldo. Een anonieme kaart is inderdaad niet te blokkeren. 

Ik heb een abonnement met vrije reisdagen. Daar kan ik geen gebruik van maken. Hoe krijg ik hiervoor geld terug?

Hallo A.W.M., welkom op de NS Community.

Voor Keuzedagen die zijn verlopen kan je via onze klantenservice een couponcode krijgen. Voor Keuzedagen die geldig worden vanaf 18 mei is de geldigheid automatisch verlengd tot en met 31-12-2020. 

Reputatie 7
Badge +3

Ik heb een abonnement met vrije reisdagen. Daar kan ik geen gebruik van maken. Hoe krijg ik hiervoor geld terug?

Als je het abonnement verloren bent, dan moet je dat melden aan NS en krijg je het geld terug van wat je vanaf melding hebt vooruitbetaald.

Wil je geld terug omdat je geen gebruik meer wilt of kunt maken van jouw abonnement dan kun je deze opzeggen. Er wordt geen geld teruggeven van de periode voor opzegging , wel wat er vooruitbetaald is vanaf de datum op opzegging.

Als het gaat om verlopen(de) Keuzedagen vanaf half maart en uitgegeven voor 18 mei dan kun je daarvoor een voucher aanvragen welke tot eind van het jaar omgezet kan worden naar een daldagkaart via de klantenservice. Er wordt geen geld teruggegeven.

Reageer