beantwoord

geld terug

  • 6 September 2022
  • 6 reacties
  • 73 Bekeken

Ik heb vandaag mijn ov traject opgezegd, en heb dat voorruit betaald, krijg ik dan het geld terug van wat ik niet heb gereisd? Want heb er 2weken mee gereisd en vanaf nu tot de 19de niet

icon

Beste antwoord door Robert B 6 September 2022, 20:52

Bekijk origineel

6 reacties

Maak je gebruik van Flex?

Als je vandaag op hebt gezegd, dan krijg je het geld dat je vooruit hebt betaald maar niet hebt kunnen reizen door opzegging terug. Als je een hele maand vooruit hebt betaald, dan krijg je het deel van de maand wat je betaald hebt voor de periode van 6 t/m 19 september terug op je volgende factuur (en daarna teruggestort op je bankrekening)

Badge +3

Welkom bij de NS Community!

Traject Vrij is sinds oktober vorig jaar altijd Flex.

Als je vandaag hebt opgezegd krijg je uiterlijk morgen een tussentijdse (credit) factuur voor tot je reguliere maanddatum. Dat bedrag wordt binnen een dag of 5 bijgeschreven op je IBAN.

Reputatie 7
Badge +1

Dit geldt overigens enkel als je het dus al langer had. Als je bedoelt pas sinds 2 weken en vanwege …, gestopt, dan moet je toch volgens de regels de hele 1e maand betalen.

Traject Vrij is sinds oktober vorig jaar altijd Flex.

TrajectVrij is ook als reizen op saldo abonnement te krijgen bij de automaat. Dat kun je voor zover ik weet (nooit geprobeerd) ook gewoon opzeggen door te wisselen naar Flex, maar ik denk niet dat dat hier het geval is geweest

Badge +3

Als je het pas vanaf 19 augustus had dan heb je 14 dagen bedenktijd, dat zou dus maar tot 2 september kunnen.

Je krijgt dan de volledige abonnementskosten terug, maar al je gemaakte reizen (binnen die 14 dagen) worden dan op voltarief afgerekend.

Dit lijkt niet aan de orde.

Badge +3

TrajectVrij is ook als reizen op saldo abonnement te krijgen bij de automaat. Dat kun je voor zover ik weet (nooit geprobeerd) ook gewoon opzeggen door te wisselen naar Flex, maar ik denk niet dat dat hier het geval is geweest

Eh, nee. Traject Vrij uit een automaat is geen abonnement maar een los product dat je één maand (of 3 maanden) lang recht geeft op vrij reizen binnen dat traject.

Dat omzetten naar Flex is niet mogelijk, en opzeggen ook niet.

Reageer