beantwoord

Geld terug bij reizen buiten traject door onderhoud aan traject

• 17 februari 2018
  • 4 reacties
  • 147 Bekeken

Hallo NS,
Voor mijn werk reis ik dagelijks over het traject Sassenheim-Amsterdam Centraal op en neer. Hier heb ik dan ook een traject abonnement voor. Nou is het geval dat ik op 18 en 19 januari en 6 februari niet kon reizen via Sassenheim in verband met een defect aan het spoor of de bovenleiding. Ik heb er toen voor gekozen om via Voorhout naar Amsterdam te reizen. Echter valt dit voor het systeem, buiten mijn traject en brengt dan ook na een tijdje extra reiskosten in rekening. Is het mogelijk om, gezien de onontkoombare omstandigheden, deze kosten terug te vragen?
Alvast bedankt.
icon

Beste antwoord door Chiel NS 17 februari 2018, 11:05

Goedemorgen Boomrick, welkom op het NS Serviceforum.

Begrijpelijk dat je deze kosten graag terug wil. We zullen even uit moeten zoeken wat de situatie precies was, maar als dit je enige keuze is geweest krijg je die kosten natuurlijk terug.

We kunnen dit op 2 manieren voor je oppakken: Je mag mij een privébericht sturen, of je kan even op een andere manier met de klantenservice opnemen.

Als je mij wil inschakelen, stuur me even een privébericht door op mijn naam te klikken en stuur me de volgende gegevens door:

Voorletters en achternaam
Postcode en huisnummer
OV-chipkaartnummer
Geboortedatum
IBAN voor terugboeking

Ik wil wel alvast aangeven dat ik de komende tijd wat minder actief ben op het forum en het dus even kan duren voor ik bij je terug ben. Dan weet jij ook waar je aan toe bent!
Bekijk origineel

4 reacties

Op 6 februari hebben er wel treinen van en naar Sassenheim gereden. Naar Amsterdam CS ging alles gewoon. In het weekend van 18/19 januari was idd een defecte bovenleiding waardoor er geen treinverkeer mogelijk was. Werd er dan geen NS bussen ingezet vanuit Sassenheim? Ik denk wel dat u anders GTBV had kunnen regelen, maar dat vanuit Voorhout een alternatief was geweest.
Ook op 6 februari hebben er in de ochtendspits praktisch geen treinen vanaf Sassenheim gereden, zie https://www.ovtijden.com/avtdag/SSH/20180206
Goedemorgen Boomrick, welkom op het NS Serviceforum.

Begrijpelijk dat je deze kosten graag terug wil. We zullen even uit moeten zoeken wat de situatie precies was, maar als dit je enige keuze is geweest krijg je die kosten natuurlijk terug.

We kunnen dit op 2 manieren voor je oppakken: Je mag mij een privébericht sturen, of je kan even op een andere manier met de klantenservice opnemen.

Als je mij wil inschakelen, stuur me even een privébericht door op mijn naam te klikken en stuur me de volgende gegevens door:

Voorletters en achternaam
Postcode en huisnummer
OV-chipkaartnummer
Geboortedatum
IBAN voor terugboeking

Ik wil wel alvast aangeven dat ik de komende tijd wat minder actief ben op het forum en het dus even kan duren voor ik bij je terug ben. Dan weet jij ook waar je aan toe bent!
Dan geef je het toch door aan een collega, die wel actief is op het forum..

Reageer