beantwoord

Geld terug bij vergeten abonnement (Altijd Vrij)

• 11 september 2014
  • 8 reacties
  • 590 Bekeken

Hallo !

Inmiddels reis ik alweer een jaar met mijn nieuwe " Altijd Vrij " Abonnement, en afgelopen zaterdag ben ik voor het eerst mijn OV-Chipkaart vergeten toen ik van huis weg ben gegaan, omdat ik tijdig op mijn afspraak moest zijn, en ik er pas bij het station achter kwam dat ik mijn OV-Chipkaart vergeten was, heb ik 2 losse kaartjes gekocht.

Normaal kon ik hiervoor altijd het formulier " Geld terug bij vergeten abonnement" invullen (max 3x per jaar) maar toen ik het formulier gedownload heb, wordt mijn abonnement niet in het lijstje van geldige abonnementen voor de regeling vermeld.

Navraag bij de klantenservice van NS via twitter bleek dat deze voorwaarden niet gelden voor de nieuwe abonnnementen.

Ik vind dit een beetje rare situatie, ik koop mijn treinreizen af, betaal 318 euro per maand, en kan alsnog betalen als ik perongeluk mijn kaart vergeet....

Ik hoor van kennissen dat deze ook de eerste afwijzingen van klantenservice hebben gehad toen men een claim wilde indien.

Wie heeft deze ervaring ? En wat is waar ?
icon

Beste antwoord door Susan NS 19 september 2014, 09:47

Ik heb jouw verzoek intern besproken en ik blijk toch wat voor je te kunnen betekenen. Kun je het gekochte kaartjes met een kort begeleidend schrijven en vermelding van jouw gegevens alsnog naar ons opsturen? Kijk voor meer info voor adresgegevens op deze link. Wanneer je incidenteel een keer je Altijd Vrij-abonnement vergeet – en dat kan iedereen een keer overkomen – is er gelukkig toch ruimte om daar coulant mee om te gaan.
Bekijk origineel

8 reacties

Beste serial,

Voor de nieuwe abonnementen geldt inderdaad geen geld terug bij vergeten abonnement regeling. Dit geldt enkel voor de volgende abonnementen:
Jaartrajectabonnement
NS-/OV-Jaarabonnement
Voordeelurenabonnement,
Maandtrajectkaart
Studentenreisproduct,
de zogenaamde 'oude' abonnementen.

Voor de nieuwe abonnementen kan tijdelijk reisrecht worden aangevraagd, dat kan voor de abonnementen met een geld terug bij vergeten abonnement regeling niet.

Vriendelijke groet, Robby
Ja tijdelijk reisrecht heb je natuurlijk niets aan als je op het station staat _zonder_ OV-Chipkaart.

Nogmaals : het is natuurlijk van de zotte dat je eigen kaartje moet betalen waar je al voor betaald hebt (ALTIJD VRIJ) , het zou de NS sieren voor deze regeling weer actief te maken voor deze nieuwe abonnementen.
Het zou de NS inderdaad hebben gesierd als ze de ov-chipkaart niet hadden aangegrepen om de abonnementen uit te kleden en de prijzen te verhogen, maar helaas is de werkelijkheid anders.
Ja tijdelijk reisrecht heb je natuurlijk niets aan als je op het station staat _zonder_ OV-Chipkaart.

Nogmaals : het is natuurlijk van de zotte dat je eigen kaartje moet betalen waar je al voor betaald hebt (ALTIJD VRIJ) , het zou de NS sieren voor deze regeling weer actief te maken voor deze nieuwe abonnementen.

Je kunt een anonieme kaart lenen van een vriend of familielid, je zou ook een anonieme kaart kunnen kopen in de kaartautomaat voor 7,50 euro. Hier kan tijdelijk reisrecht op worden geplaatst.
Reputatie 4
Badge
Nu mag je het Tijdelijk Reisrecht ineens wel gebruiken wanneer je je pas hebt vergeten terwijl eerder nog werd gemeld dat Tijdelijk Reisrecht alleen voor een verloren, gestolen of beschadigde pas gebruikt mag worden en niet voor een vergeten pas of andere reden waarom je je oorspronkelijke pas niet wilt of kunt gebruiken.
Tijdelijk Reisrecht is dus tóch de oplossing voor ouderen die te vroeg een keuzedag hebben geladen. Zij zijn hun kaart gewoon even 'vergeten' tot ze hun keuzedag hebben benut en kunnen daarna weer gebruik maken van hun originele kaart.

https://forum.ns.nl/abonnementen-2/40-korting-reizen-keuzedag-op-de-kaart-staat-5602
Tijdelijk reisrecht is inderdaad alleen in het geval van een gestolen of verloren kaart. Ik ga uitzoeken of er voor Altijd Vrij een speciale regeling geldt of niet.
Er bestaat op dit moment geen regeling meer voor het vergeten van je abonnement (Altijd Vrij). Het zou kunnen zijn dat dit nog gaat veranderen, maar in dat geval zal ik dat uiteraard communiceren.
Ik heb jouw verzoek intern besproken en ik blijk toch wat voor je te kunnen betekenen. Kun je het gekochte kaartjes met een kort begeleidend schrijven en vermelding van jouw gegevens alsnog naar ons opsturen? Kijk voor meer info voor adresgegevens op deze link. Wanneer je incidenteel een keer je Altijd Vrij-abonnement vergeet – en dat kan iedereen een keer overkomen – is er gelukkig toch ruimte om daar coulant mee om te gaan.

Reageer