Inmiddels reis ik alweer een jaar met mijn nieuwe " Altijd Vrij " Abonnement, en afgelopen zaterdag ben ik voor het eerst mijn OV-Chipkaart vergeten toen ik van huis weg ben gegaan, omdat ik tijdig op mijn afspraak moest zijn, en ik er pas bij het station achter kwam dat ik mijn OV-Chipkaart vergeten was, heb ik 2 losse kaartjes gekocht.
Normaal kon ik hiervoor altijd het formulier " Geld terug bij vergeten abonnement" invullen (max 3x per jaar) maar toen ik het formulier gedownload heb, wordt mijn abonnement niet in het lijstje van geldige abonnementen voor de regeling vermeld.
Navraag bij de klantenservice van NS via twitter bleek dat deze voorwaarden niet gelden voor de nieuwe abonnnementen.
Ik vind dit een beetje rare situatie, ik koop mijn treinreizen af, betaal 318 euro per maand, en kan alsnog betalen als ik perongeluk mijn kaart vergeet....
Ik hoor van kennissen dat deze ook de eerste afwijzingen van klantenservice hebben gehad toen men een claim wilde indien.
Wie heeft deze ervaring ? En wat is waar ?
Beste antwoord door Anonymous
Ik heb jouw verzoek intern besproken en ik blijk toch wat voor je te kunnen betekenen. Kun je het gekochte kaartjes met een kort begeleidend schrijven en vermelding van jouw gegevens alsnog naar ons opsturen? Kijk voor meer info voor adresgegevens op deze link. Wanneer je incidenteel een keer je Altijd Vrij-abonnement vergeet – en dat kan iedereen een keer overkomen – is er gelukkig toch ruimte om daar coulant mee om te gaan.
Bekijk origineel