beantwoord

Geld terug bij vertraagde studenten OV

• 4 november 2019
  • 1 reactie
  • 50 Bekeken

Hallo,

Ik heb vorig jaar mijn opleiding afgerond op het MBO en ben nu gestart op HBO waardoor ik een nieuw studentenreis ov moest aanvragen. Nou heb ik midden augustus mijn studenten reisproduct aangevraagd, zodat ik in september (wanneer school begon) gratis zou kunnen reizen. Blijkbaar kon dit niet en ging het pas in vanaf 1 oktober 2019. Hierdoor heb ik een hele maand moeten betalen voor de trein en bus die ik 5 dagen in de week nam naar Vlissingen. In totaal ben ik hiervoor 243,46 kwijt en ik vind dit een vrij groot bedrag als je je beseft dat je eigenlijk recht hebt op een studenten ov. Ik vroeg mij af of ik een deel hiervan terug zou kunnen krijgen of misschien zelfs alles?

Met vriendelijke groet,

Anouk Donkers

icon

Beste antwoord door Stijn NS 4 november 2019, 11:54

Goedemiddag Anouk Donkers en welkom bij de NS Community!

Het studentenreisproduct wordt niet aangeboden door de NS, maar door de overheid (DUO) als een onderdeel van je studiefinanciering of studielening. Ik vind het vervelend dat je een maand lang zelf reiskosten hebt moeten betalen doordat het studentenreisproduct later in kon gaan dan je had gewild, maar je bent met je verzoek bij oNS aan het verkeerde adres. Je kunt hiervoor het beste terecht op deze pagina.

Bekijk origineel

1 reactie

Goedemiddag Anouk Donkers en welkom bij de NS Community!

Het studentenreisproduct wordt niet aangeboden door de NS, maar door de overheid (DUO) als een onderdeel van je studiefinanciering of studielening. Ik vind het vervelend dat je een maand lang zelf reiskosten hebt moeten betalen doordat het studentenreisproduct later in kon gaan dan je had gewild, maar je bent met je verzoek bij oNS aan het verkeerde adres. Je kunt hiervoor het beste terecht op deze pagina.

Reageer