Geld terug bij vertraging (GTBV) Daluren Traject Vrij

• 28 september 2014
  • 3 reacties
  • 212 Bekeken

Ik heb een Traject Vrij abonnement Leiden-Utrecht. Nu had ik meer dan 30 min. vertraging vanwege een trein die na Alphen a/d Rijn niet verder reed en ik moest wachten op de volgende trein.

De vergoeding die ik op basis van mijn GTBV claim heb ontvangen is € 2,70 euro. Dit is een vergoeding op basis van 40% daluren korting (enkele reis is € 9,00, incl. 40% korting daluren is dit € 5,40 en de helft daarvan is dan € 2,70).

Maar ik heb helemaal geen 40% korting op mijn vaste traject want dat is afgekocht. Ik heb 40% korting in de daluren buiten mijn vaste traject.

In de voorwaarden van GTBV staat dat ik de helft van de ritprijs terug zou moeten krijgen. Geen woord over daluren-korting op mijn vaste traject.

Mijn vraag is dan ook, klopt de afhandeling van mijn claim? Mijn standpunt is dat ik gewoon de helft van de normale ritprijs zou moeten krijgen.

3 reacties

Reputatie 4
Badge
Nog een voordeel van het duurdere TrajectVrij vs Trajectabonnement dus.

Gerekend met de huidige prijzen en het oude GTBV-systeem zou je €5,66 hebben teruggekregen. (1/50 van 283,30).
Reputatie 6
Badge +2
Het is in strijd met https://forum.ns.nl/abonnementen-2/de-gtbv-traject-vrij-2272/index1.html#post13797.
Aandewiel, ik zoek het graag even voor je uit. Kun je in een privébericht het claimnummer en je NAW-gegevens laten weten?

Reageer