beantwoord

geld terug claimen

  • 29 August 2022
  • 7 reacties
  • 200 Bekeken

Ov chipkaart is defekt om een onverklaarbare Reden. Collega van het loket bevestigt dit. Heb inmiddels een vervangkaart aangevraagd. 
 Ik moest gisteren 28.08.22 wel een enkele reis van Schiphol naar Den Haag kopen voor 10,30€, kon niet gebruik maken van mijn NS flex dal. Trein vertrok om 19:56 vanaf spoor 6.

graag wil ik het bedrag ten delen terugclaimen.

icon

Beste antwoord door Erryt NS 29 August 2022, 17:38

Bekijk origineel

7 reacties

Hallo Carel.ld en welkom bij de NS Community,

 

Je kan in dit geval het beste contact opnemen met onze klantenservice. Daar kunnen mijn collega's je verzoek verwerken. Laat je ons weten of het is gelukt?

Reputatie 7
Badge +3

Je kunt gebruik maken van de vergeten-abonnement-regeling. Zie website voor meer informatie. 

Badge +3

Voor het gemak, hier https://www.ns.nl/klantenservice/geld-terug/geld-terug-bij-vergeten-abonnement.html en voor wat betreft je kaart https://www.ov-chipkaart.nl/vervangen-vernieuwen-en-beeindigen/mijn-kaart-is-of-lijkt-defect.-wat-nu.htm

Gisteren heb ik op 9292 gekeken voor een reis van Sauwerd naar Lelystad. Toen werd nog de mogelijkheid gegeven om te reizen met de trein naar Lelystad. Omdat we vanaf Lelystad met vrienden meerijden naar een crematie hebben we 2 treinkaartje gekocht. Vandaag wezen deze vrienden ons op het bericht dat er geen treinen naast Lelystad gaan en dat we daardoor niet op de geplande tijd bij hun kunnen zijn. De kaartjes zijn vanzelf nog niet gebruikt. Graag willen we restitutie van het bedrag.

Reputatie 6

Hey Zeventien. Welkom bij de NS Community.

Ik ga er van uit dat het hier om e-tickets gaat? Alleen als je de tickets nog niet gedownload hebt en ook niet in de app hebt geladen, kan dit vergoed worden door de klantenservice. Als ze al wel geopend zijn is dit helaas niet meer mogelijk. 

Beste NS,

ik heb in april een claim ingediend over een internationaal ticket van Montbard naar Den Haag waarvan ik de datum heb verplaatst en waarbij alleen het traject van Rotterdam naar Den Haag is aangepast en ik de reis van Montage naar Rotterdam opnieuw en voor een hoog tarief, namelijk in de trein, heb moeten betalen. Het is inmiddels bijna oktober en ik heb nog niks gehoord. Als ik bel (30 min in de wacht) is het antwoord steeds: het komt goed, u bent bijna aan de beurt. Maar het duurt wel erg lang.

Reputatie 7
Badge +1

Het is inmiddels bijna oktober en ik heb nog niks gehoord. Als ik bel (30 min in de wacht) is het antwoord steeds: het komt goed, u bent bijna aan de beurt. Maar het duurt wel erg lang.

NS ligt maanden achter met het behandelen van klachten. Ik vermoed wel dat je nu echt ongeveer aan de beurt bent.

Reageer