beantwoord

Geld terug STUDENTABBO

• 9 September 2021
  • 4 reacties
  • 76 Bekeken

Hoi, 

Ik heb dus vroeger een NS flex abonnement gehad, en die naar een basis (€0,00) gezet toen ik een studenten OV kreeg. Sinds het student OV in gebruik was en het andere abonnement geen prijs had dacht ik eigenlijk dat dat basis abonnement gewoon niet telde. Echter kom ik er nu, met een rekening van €142, achter dat deze twee gewoon door elkaar lopen en NS lukraak de een of de ander kiest. Hoe kan dat? En kan ik iets doen om die €142 terug te krijgen? Ik dacht namelijk dat het student OV gewoon gold. Waarom mailt NS mij ook niet dat dit eigenlijk niet kan? 
Voel me erg stom en vind de situatie erg stom.

iemand tips?

icon

Beste antwoord door Mark NS 9 September 2021, 12:59

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Op de pagina https://www.studentenreisproduct.nl/ik-ben-een-nieuwe-student/stappen/stap-drie/  waar je je Studentenreisproduct moet koppelen staat bovendien vermeld:

We adviseren we je om op je OV-chipkaart met het studentenreisproduct geen andere reisproducten te plaatsen. Kies je er toch voor om je studentenreisproduct te combineren met een ander reisproduct? Dan komen de extra kosten, die je hebt gemaakt doordat het studentenreisproduct niet werkte in combinatie met een ander reisproduct, niet voor vergoeding in aanmerking

Hier staat NS Flex niet specifiek genoemd maar het lijkt me dat de waarschuwing om het niet te combineren met andere reisproductenwel duidelijk is. 

Reputatie 7
Badge +3

Dat Flex niet samen gaat met SRP staat op de NS website vermeld en had je misschien ook zelf kunnen bedenken. SRP is reizen op saldo en Flex reizen op rekening. Op het moment dat er bij reizen met 40% korting geen saldo gebruikt wordt had je al kunnen bedenken dat er misschien iets niet goed is gegaan.

Reputatie 6
Badge +1

Nee, nou wil ik niet opnieuw vervelend doen, heb zelf ooit ook gestudeerd en vele dikke pillen moeten doorworstelen, maar dat deze combi nogal erg af te raden is met consequenties zoals je hebt ondervonden staat zelfs tamelijk duidelijk bij FLEX van NS. Waarschuwingen van DUO lees ik niet-dat was er destijds nog niet. Wel volledige studiebeurzen zonder OV erbij.

Hoi jasja.renne, welkom op de NS Community. 

De combinatie NS Flex en een Studentenreisproduct gaat inderdaad niet goed samen op dezelfde OV-chipkaart, je ontvangt dan niet de 40% korting van je Studentenreisproduct. Het gratis reizen zal wel werken. Je kunt het beste contact opnemen met de klantenservice om NS Flex per direct volledig te laten beëindigen. Zodra je NS Flex van je OV-chipkaart verwijderd hebt bij een automaat, zal het Studentenreisproduct weer naar behoren werken en kan er weer saldo op de kaart gezet worden. Je kunt het beste contact opnemen via de chat, Facebook of Twitter. Er kan namelijk om een bewijs van DUO gevraagd worden waaruit blijkt dat je op dit moment recht hebt op een bepaald Studentenreisproduct wanneer je om restitutie vraagt. 

Reageer