beantwoord

Geld terug van gekocht kaartje van voor ophalen studentenov

• 19 oktober 2015
  • 3 reacties
  • 122 Bekeken

Hallo,

Twee weken geleden (5-10-15) wilde ik mijn studentenov op mijn ov-chipkaart zetten (ingangsdatum 1-10-15), maar dat kon nog niet. Ik heb toen een kaartje gekocht. Kan ik het aankoopbedrag van dit kaartje nog terugkrijgen?

Mvg, Leon
icon

Beste antwoord door Anonymous 19 oktober 2015, 16:58

Als je volgens jou wel reisrecht had, maar het abonnement nog niet geleverd was, zul je kunnen proberen bij DUO het geld voor het treinkaartje terug te krijgen. Ik denk niet dat NS je tegemoet zal komen waar het treinkaartjes betreft voor een periode waarin je niet over een geldig abonnement beschikte.
Bekijk origineel

3 reacties

Als je volgens jou wel reisrecht had, maar het abonnement nog niet geleverd was, zul je kunnen proberen bij DUO het geld voor het treinkaartje terug te krijgen. Ik denk niet dat NS je tegemoet zal komen waar het treinkaartjes betreft voor een periode waarin je niet over een geldig abonnement beschikte.
Ik had 'm een beetje laat aangevraagd. Ik dacht dat het hele proces wat sneller zou verlopen... Het is dus niet echt de schuld van NS of DUO, maar in principe had ik er al wel recht op. Daarom de vraag of ik het aankoopbedrag nog terug kan krijgen.
Waarom exact kon je je Studentenreisproduct niet ophalen?

Het Studentenreisproduct is een product van DUO, niet van NS. Als DUO je nog geen reisrecht heeft verstrekt, terwijl je daar wel recht op hebt, moet je bij DUO zijn. Ook in andere gevallen waarin de oorzaak bij DUO ligt, moet je bij DUO zijn voor een oplossing.

Reageer