beantwoord

Geld terug vragen als je een abonnement hebt en de trein niet de hele dag niet rijdt

• 3 februari 2015
  • 18 reacties
  • 617 Bekeken

Hoe kan ik geld terug vragen als ik een abonnement heb en de trein de hele dag niet rijdt, zoals op 2 februari j.l ? En is er ook een mogelijkheid om vervangend vervoer zoals taxi of auto (benzinekosten) te declareren bij NS ?
icon

Beste antwoord door Janou NS 4 februari 2015, 09:30

Hoe kan ik geld terug vragen als ik een abonnement heb en de trein de hele dag niet rijdt, zoals op 2 februari j.l ? En is er ook een mogelijkheid om vervangend vervoer zoals taxi of auto (benzinekosten) te declareren bij NS ?

Hi Marc S. Wat voor abonnement heb je? Wij mogen hier coulant mee omgaan dus je mag in dit geval mij ook een privé bericht sturen met je persoonlijke gegevens en Ov-chipkaartnummer. Help ik jou daar graag verder. Ik heb je topic verplaatst naar "Abonnementen".
Bekijk origineel

18 reacties

En is er ook een mogelijkheid om vervangend vervoer zoals taxi of auto (benzinekosten) te declareren bij NS ?

Daarop is het antwoord nee, tenzij dat in overleg met NS als vervangend vervoer geldt. NS is wettelijk gevrijwaard van aansprakelijkheid voor elke vorm van gevolgschade van het niet leveren van hun dienst.
En is er ook een mogelijkheid om vervangend vervoer zoals taxi of auto (benzinekosten) te declareren bij NS ?

Daarop is het antwoord nee, tenzij dat in overleg met NS als vervangend vervoer geldt. NS is wettelijk gevrijwaard van aansprakelijkheid voor elke vorm van gevolgschade van het niet leveren van hun dienst.

Dank. Weet je toevallig ook het antwoord op mijn eerste vraag: abonnementskosten terugvragen als trein niet rijdt?
Dat weet ik niet. Ik weet dat je daarvoor een beroep moet doen op artikel 6.1 van de algemene voorwaarden (AVR-NS) (en niet op de regeling Geld Terug bij Vertraging, want die is alleen van toepassing als de eindbestemming wel is bereikt), maar daar staat niet bij hoe je daar gebruik van kunt maken.
NS Moderatoren: weten jullie hoe je de abonnementskosten terug vraagt als de treinen helemaal niet rijden en er ook geen vervangend vervoer is, zoals op 2 februari j.l ?
Ik neem aan dat een moderator u bij het zien van deze post vraagt om uw privégegevens te sturen, zoals Jan NS bij een soortgelijke post van mij deed.
Waarom de kraan dichtdraaien als je er ook steeds een borrelglaasje onder kunt houden?

Hi Marc S. Wat voor abonnement heb je? Wij mogen hier coulant mee omgaan dus je mag in dit geval mij ook een privé bericht sturen met je persoonlijke gegevens en Ov-chipkaartnummer. Help ik jou daar graag verder. Ik heb je topic verplaatst naar "Abonnementen".
Badge +3
En hoe kunnen reizigers zonder account op dit forum dan een verzoek indienen voor restitutie?
Via Facebook 😃
Wij mogen hier coulant mee omgaan

Dat is fijn, maar volstrekt irrelevant. Zoals op dit forum al talloze malen is aangetoond met verwijzingen naar algemene voorwaarden en Europese verordeningen heeft Marc S. gewoon recht op restitutie, dus van coulance is helemaal geen sprake.
maar dat feit negeren NS moderators gewoon.

Veels te druk met topics verplaatsen (ipv dat je mensen gelijk laat kiezen in welke rubriek ze een topic plaatsen, scheelt een hoop tijd)
Veels te druk met topics verplaatsen (ipv dat je mensen gelijk laat kiezen in welke rubriek ze een topic plaatsen, scheelt een hoop tijd)

Je kunt een topic ook meteen aanmaken in een bepaalde rubriek.

Je kunt een topic ook meteen aanmaken in een bepaalde rubriek.

Maar de meeste mensen zullen een topic aanmaken bij Stel je vraag en daar kan het niet.
Maar goed, dat is off topic hier.
Badge
En hoe kunnen reizigers zonder account op dit forum dan een verzoek indienen voor restitutie?

Telefonisch, via Twitter, Facebook, brief, e-mail en forum.
Dat laatste gaat niet lukken zonder account...
Een account kun je aanmaken.

Formulieren zijn ooit bedacht om ervoor te zorgen dat alle benodigde informatie overzichtelijk wordt verstrekt (in tegenstelling tot in een brief o.i.d.), om zo het proces te stroomlijnen. Dat NS geen formulier biedt voor restitutie bij vertraging waarbij de in- en uitcheckgegevens niet voor zich spreken, is in de eerste plaats hun eigen probleem.
De vraag van Tochjo was En hoe kunnen reizigers zonder account op dit forum dan een verzoek indienen voor restitutie?

Niet via dit forum dus
Een reiziger zonder account kan een account aanmaken en dan is het een reiziger met een account.
Een reiziger zonder account kan ook bedenken dat de laatste mogelijkheid die Leny NS noemt niet van toepassing is en een van de andere mogelijkheden gebruiken.

Reageer