beantwoord

Geld terug, want geen 40% korting

• 14 augustus 2014
  • 5 reacties
  • 325 Bekeken

Op 22-07-2014 heb ik de volgende reis gemaakt:
18:22 Geldermalsen - 19:05 Tiel
Ik heb een NS Dal Voordeel abonnement nr. 3528 0208 0108 5403. De reis kostte mij € 2,80 en dat is het Vol tarief, terwijl het Dal tarief gerekend had moeten worden. Hoe krijg ik dit terugbetaald?
Graag een reactie van de NS.
icon

Beste antwoord door Tochjo 14 augustus 2014, 12:04

Het tijdstip van inchecken bepaalt welk kortingspercentage voor de hele reis geldt. U hebt ingecheckt om 18:22. Dan betaalt u vol tarief. U had korting gekregen bij inchecken vanaf 18:25.

Voor de volledigheid: u krijgt met Dal Voordeel korting als u incheckt vóór 6:35, tussen 8:55 en 16:05, en na 18:25.
Bekijk origineel

5 reacties

Zeker maar nu wordt er weer geimpliceerd dat de vertrektijd er iets te maken heeft met de korting en laten we dat maar vermijden, want dan zou TS denken dat hij wel recht op korting heeft. Dan kan je lezen, als ik om 18.53 ben gaan reizen, had ik wel recht op korting gehad.
Het is in dit geval de vraagsteller die de verwarring zaaide door niet duidelijk te vermelden of de genoemde tijdstippen vertrek- en aankomsttijd zijn of in- en uitchecktijd, maar of 18:22 nu de inchecktijd was of de vertrektijd: het is beiden te vroeg. Dat is volgens mij wat Laura NS bedoelt.

Gezien de uitchecktijd, lijkt het erop dat jtbohmer de trein van 18:23 heeft laten gaan en die van 18:53 heeft genomen (die om 19:05 aankomt), wellicht met de bedoeling om zo tegen daltarief te reizen.
Doe dat nu niet LauraNS, het tijdstip van reizen is NIET bepalend. Zeg gewoon het tijdstip van inchecken is bepalend.

Het is al zo verwarrend voor mensen.
Welkom op het NS serviceforum jtbohmer! Leuk dat je het gevonden hebt. Ik heb je topic naar Abonnementen verplaatst, omdat het daar beter tot zijn recht komt. Daarnaast heb ik het antwoord van Tochjo als beste gemarkeerd, want dit is juist. De spitstijden zijn 06.30 - 09.00 en 16.00 - 18.30 en er is, zoals Tochjo al aangaf, wel een speling van 5 minuten voor het inchecken in de dal/spitsuren. Als je om 18.22 bent gaan reizen (of bent ingecheckt) dan krijg je geen korting. Andersom is dit ook zo: check je in in de daluren, dan mag je wel je reis in de spits afmaken met korting. We kunnen je hier dan ook geen restitutie voor geven.
Badge +3
Het tijdstip van inchecken bepaalt welk kortingspercentage voor de hele reis geldt. U hebt ingecheckt om 18:22. Dan betaalt u vol tarief. U had korting gekregen bij inchecken vanaf 18:25.

Voor de volledigheid: u krijgt met Dal Voordeel korting als u incheckt vóór 6:35, tussen 8:55 en 16:05, en na 18:25.

Reageer