beantwoord

geldigheid eticket keuzedag juli en augustus

• 12 augustus 2020
  • 5 reacties
  • 208 Bekeken

Ik heb onlangs een voucher gekregen ivm een gemiste keuzedag door covid-19, wat ik een heel sympathieke service vond. Gisteren heb ik die verzilverd en omdat je in juli en augustus voor 9 uur op pad kunt wilde ik om ca. half acht inloggen bij het poortje met m'n eticket, wat geweigerd werd omdat het voor 9 uur was. Dus moest ik mijn heenreis wel betalen waarbij mijn nskaart wel korting noteerde. Ik voelde me dus een beetje bekocht. Is daar nog wat aan te doen?

icon

Beste antwoord door Laura NS 12 augustus 2020, 21:55

Hoi Kris78 en welkom op onze NS Community!

Ik snap dat je verbaasd was. Deze zijn echter puur gemaakt op de nieuwe voorwaarden (Dal Voordeel). Vandaar dat dit niet lukte. Mag ik er dan vanuit gaan dat jij het oude Voordeelurenabonnement hebt?

Kun je mij in dat geval een privébericht sturen met je NAW-gegevens en geboortedatum?

Bekijk origineel

5 reacties

Dit probleem is in juli al voorbij gekomen. Standpunt van NS was toen: je mag wel reizen, maar stations met poortjes kun je niet in voor 8.55 uur. 

Ik heb voor een familielid met vdu + keuzedagen nog gebeld en de klantenservice heeft me toen verteld ze ouderen toch liever niet in de trein hebben in de ochtendspits i.v.m. corona en daarom de poortjes dicht zouden blijven houden. Het verhaal kwam op mij vreemd over destijds, maar dat laatste is blijkbaar toch gebeurd.

Hoi Kris78 en welkom op onze NS Community!

Ik snap dat je verbaasd was. Deze zijn echter puur gemaakt op de nieuwe voorwaarden (Dal Voordeel). Vandaar dat dit niet lukte. Mag ik er dan vanuit gaan dat jij het oude Voordeelurenabonnement hebt?

Kun je mij in dat geval een privébericht sturen met je NAW-gegevens en geboortedatum?

Kris78 had inderdaad het oude Voordeelurenabonnement en de situatie is zoals hierboven is beschreven. Ik heb haar geholpen door de extra gemaakte kosten terug te storten.

Reputatie 7
Badge +3

Kris78 had inderdaad het oude Voordeelurenabonnement en de situatie is zoals hierboven is beschreven. Ik heb haar geholpen door de extra gemaakte kosten terug te storten.

Voor alle VDU'ers met keuzedagen vouchers zou het fijn zijn dat er een andere oplossing voor dit incheckprobleem was dan terugclaimen. Niet iedereen weet de weg naar de klantenservice.

Reputatie 7
Badge +3

Dit probleem is in juli al voorbij gekomen. Standpunt van NS was toen: je mag wel reizen, maar stations met poortjes kun je niet in voor 8.55 uur. 

Ik heb voor een familielid met vdu + keuzedagen nog gebeld en de klantenservice heeft me toen verteld ze ouderen toch liever niet in de trein hebben in de ochtendspits i.v.m. corona en daarom de poortjes dicht zouden blijven houden. Het verhaal kwam op mij vreemd over destijds, maar dat laatste is blijkbaar toch gebeurd.

Het zijn niet alleen ouderen die een VDU hebben.

Ik vind het hele foute zaak om ouderen nog steeds uit de trein te willen houden Ook zij hebben recht om te reizen en velen hebben VDU aangehouden vanwege het voordeel om dit jaar nog in juli/augustus de hele dag met korting te kunnen reizen.

Reageer