beantwoord

Geldigheid keuzedag

• 23 januari 2016
  • 27 reacties
  • 539 Bekeken

Mijn keuzedag is geldig tot 16 februari, mijn volgende keuzedag is geldig vanaf 17 februari. Betekent dit dat ik op de 16e geen keuzedag kan opnemen? Dit lijkt me merkwaardig, elke 2 maanden is er dan 1 dag uitgezonderd....
icon

Beste antwoord door Thom 23 januari 2016, 18:58

U kunt uw keuzedag die dag gewoon opnemen. Hij is geldig tot en met 16 februari, niet tot.

Er is geen dag uitgezonderd bij het gebruik van de keuzedagen, de tweemaandelijkse keuzedagen sluiten volledig op elkaar aan.
Bekijk origineel

27 reacties

Reputatie 7
Badge +4
U kunt uw keuzedag die dag gewoon opnemen. Hij is geldig tot en met 16 februari, niet tot.

Er is geen dag uitgezonderd bij het gebruik van de keuzedagen, de tweemaandelijkse keuzedagen sluiten volledig op elkaar aan.

dus tot betekent in dit geval tot en met?
Reputatie 7
Badge +4
Ja, zonder meer. Het zou ook niet erg logisch zijn als het niet zo was.
Reputatie 6
Badge +2
Dat is wel heel slordig van NS.
Dat is wel heel slordig van NS.

Het is al vaker gemeld, dus kennelijk heeft NS bewust besloten het zo te laten.
Even voor mijn eigen beeldvorming: staat er 'tot' op de kaartautomaat, of in de brief die je hebt gehad?
Zie bijvoorbeeld het screenshot in: https://forum.ns.nl/mijn-ns-40/opgehaalde-keuzendagen-data-klopt-niet-19968
Merci, Pe_pe. Ik ga hem doorzetten naar de beheerders van Mijn NS en de mensen die hier meer over weten.
We hebben dit verder uitgezocht.

In Mijn NS wordt er bij Keuzedagen inderdaad altijd 'tot' getoond. Het is echter zo dat de Keuzedagen altijd 'tot en met' zijn. Het lijkt in Mijn NS nu alsof de klant 1 Keuzedag mist, maar dit is dus niet het geval.

In de brief die de klant ontvangt over Keuzedagen staat bij geldigheid wel netjes 'tot en met'; dit kunnen klanten ook aanhouden.

We kunnen dit aan laten passen in Mijn NS, maar hiervoor moet eerst de prioriteit bepaald worden. Ik ga dit onder de aandacht brengen van de verantwoordelijke producteigenaar zodat hij dit kan doen.
We kunnen dit aan laten passen in Mijn NS, maar hiervoor moet eerst de prioriteit bepaald worden. Ik ga dit onder de aandacht brengen van de verantwoordelijke producteigenaar zodat hij dit kan doen.
Dat klinkt als overhead op overhead stapelen op een correctie die een programmeur in een paar minuten heeft uitgevoerd met find-and-replace van een stukje tekst.
Nou, voor mij klinkt dit als Chinees, maar ik laat het over aan mijn collega's. Ze gaan ermee aan de slag, maar ik kan nu dus nog even niets concreet melden, excuses.
Wat is daar nu weer Chinees aan? - De programmeur zoekt gewoon het stukje code waar "tot" in staat, vervangt daarin "tot" door "t/m" en dan is het opgelost. Zoiets simpels is het niet waard om daar eerst een producteigenaar de prioriteit van te laten bepalen. Dat kost namelijk al meer tijd dan de eigenlijke handeling.
Ik bedoelde dat het voor mij niet zo simpel is. Ik heb je feedback doorgespeeld, maar gelet op de prioritering die mijn collega's gaan bepalen, denk ik niet dat het veel verandert. Desondanks bedankt voor het meedenken!
Waarom verwacht je dat je collega's een lage prioriteit zullen toekennen aan het corrigeren van foutieve informatie richting de klant?
(...) gelet op de prioritering die mijn collega's gaan bepalen (...)

Gelet op dat antwoord, is de kern van mijn vorige bericht niet aangekomen.
Ik zeg niet dat zij een lage prioriteit zullen toekennen, Theofiel. Zoals gezegd wordt de prioriteit bepaald door een andere afdeling, en daar hangt het nu even van af. Ik ga er vanuit dat mijn collega's bekend zijn met de technische mogelijkheden.
Wat is daar nu weer Chinees aan? - De programmeur zoekt gewoon het stukje code waar "tot" in staat, vervangt daarin "tot" door "t/m" en dan is het opgelost. Zoiets simpels is het niet waard om daar eerst een producteigenaar de prioriteit van te laten bepalen. Dat kost namelijk al meer tijd dan de eigenlijke handeling.
Heb ik ze een jaar geleden al doorgegeven, omdat ik er toen ook al tegenaan liep.
Dus in een jaar is de NS niet in staat zoiets simpels te veranderen. Gutoachgut, wat een K* bedrijf

Net nog gecontroleerd:
A op de website MijnNS staat het nog steeds onvolledig, dus tot i.p.v. t/m
B bij ophalen bij de automaat staat het WEL correct geldig t/m
Mijn keuzeabonnement is per 23 mei ingegaan. Vandaag loop ik tegen hetzelfde probleem aan dat volgens mijn NS het lijkt dat ik morgen niet mag reizen met de keuzedag tot 22 nov.
Wel vandaag een mail ontvangen van NS dat ik vanaf morgen (de 22e dus) met mijn nieuwe keuzedag mag reizen en maakt het met deze mail van vandaag helemaal verwarrend.
NS corrigeert dus al meer dan een jaar niet. Waarom niet?
Reputatie 7
Badge +4
U heeft voor elke dag in het jaar een geldige keuzedag. Het is niet tot, maar tot en met. Als morgen uw nieuwe keuzedag ingaat, is de oude vandaag nog geldig. Het staat er inderdaad niet goed.
Ik heb graag antwoord van NS op mijn vraag waarom NS ondanks dat NS meer dan een jaar op de hoogte is van deze fout er langer dan een jaar niets aan doet.
Een bijkomende vraag van mij is: Hoeveel NS keuzedagenklanten verstrekt u elke twee maanden van foutieve informatie?
Reputatie 7
Badge +4
De apparaten van NS maken die fout niet en NS heeft geen enkele zeggenschap over de automaten bij de winkelketens. U zou die vraag dus bij de beheerders ervan moeten neerleggen.

NS had 'tot' inderdaad al lang in 'tot en met' moeten veranderen. Volgens mij is het niet zo moeilijk 😉 Gelukkig hebben we moderatoren die de laatste weken lieten blijken van wanten te weten, dus wie weet.

Aan de andere kant is het onwaarschijnlijk dat er elke twee maanden een dag is die niet gebruikt kan worden. In de begeleidende brief die u kreeg, staat inmiddels wel 'tot en met'.
In de begeleidende mail van NS van eergisteren stond dat ik mijn nieuwe keuzedag al kon opnemen op de 22e. Terwijl zij bedoelen dat dat de laatste dag is dat ik de oude keuzedag op kan maken, maar dat niet schrijven.
Reputatie 7
Badge +4
Het stond in de begeleidende brief die u kreeg toen u de keuzedagen pas besteld had.

Ze bedoelen dat u de 22e de keuzedag al kunt ophalen maar er de volgende dag pas mee kunt reizen. Uw vorige keuzedag is geldig tot en met de 22e.

U kunt op een NS-automaat kiezen voor 'Ophalen keuzedag'. Een mooie service, want u krijgt dan altijd een geldige keuzedag op uw kaart en wel die dag die het eerst op moet.

Reageer