beantwoord

geldigheid keuzedagen

• 2 oktober 2019
  • 12 reacties
  • 286 Bekeken

Ik heb de eerste e-mail binnen ivm keuzedagen
Nu staat er dat de keuzedag die 2 maanden geldig zou moeten zijn...
maar 1 maand geldig is...
dit lijkt me niet de bedoeling?!­čś│
icon

Beste antwoord door Maxime NS 2 oktober 2019, 18:32

Als het hoofdabonnement is verlengd op bijvoorbeeld 15 augustus en je neemt per 15 augustus Keuzedagen, dan krijg je er 6 die elk 2 maanden geldig zijn en 1 voor het hele jaar. Neem je op 15 september keuzedagen, dan is die eerste dag maar geldig tot 15 oktober, want dan krijg je al de Keuzedag voor periode 2. Het is per maand en het gaat gelijklopen aan het hoofdabonnement.
Bekijk origineel

12 reacties

Dat heeft te maken met de ingangsdatum. Waarschijnlijk zijn jouw Keuzedagen een maand na de verlengdatum ingezet, klopt dat?
Ik heb een daluren abonnement genomen.. ergens begin september en werd 16-09 60 jaar , dus wilde de keuze dagen. Dat abonnement gaat dus 03-10 in.
Reputatie 7
Badge +4
Om uw gedachten te bepalen: De keuzedagen zijn nooit langer geldig dan uw dalvoordeelabonnement van een jaar. U vraagt echter de keuzedagen als als er al een maand van dat jaar verstreken is. U krijgt keuzedagen tot de laatste geldigheidsdatum van uw Dalvoordeelabonnement. Naar ik aanneem tot en met 2 november 2020. Uw eerste keuzedag is dan geldig tot 2 november. Verder zijn ze per twee maanden, afgezien van de jaarkeuzedag die het hele jaar is in te zetten. Dan passen alle keuzedagen precies in uw abonnementsjaar.

U bent niet benadeeld. Het is eerder zo geweest dat u tussentijds niet kon aanschaffen, en mijns inziens is het zo redelijk en binnen de logische regels opgelost. Vroeger was dit niet eens mogelijk, dus u bent niet zo slecht af. Het is wel degelijk de bedoeling dat het zo wordt opgelost.
Eerder was tussentijds keuzedagen aanvragen veel lastiger.

Als u verlengt volgend jaar, gaat alles volgens het boekje en zijn alle zes keuzedagen wel twee maanden geldig.
Reputatie 7
Badge +3
Dit is nieuw dat uw 1e keuzedag maar een maand geldig is. Tot voor kort kreeg je de 1e keuzedag een even aantal maanden na je verlengingsdatum van jouw daluren- of voordeelurenabonnement. Was dat 1 juli en je werd 3 september 60, dan kreeg je de 1e keuzedag pas per 1 november en kreeg je er 5 + jaarkeuzedag ipv 6 + jaarkeuzedag.
Mogelijk zijn de regels anders als je keuzedagen vlak na de verlenging aanvraagt.
Reputatie 7
Badge +4
Bij een aanvraag van keuzedagen verder in het jaar neemt geleidelijk het aantal keuzedagen af, maar altijd wordt de jaarkeuzedag verstrekt. Verder rond men met resterende dagen op een voor de klant sympathieke wijze af, maar er zal bijna altijd voor een van de dagen een kortere geldingstijd zijn. Er worden echter nooit meer dan zeven dagen verstrekt.

Het is natuurlijk veel beter dan vroeger. Toen ging het allemaal moeilijker. Ik vind de huidige gang van zaken een heel redelijk gevonden oplossing en correct naar alle partijen. Keuzedagen zijn nu eenmaal gebonden aan de einddatum van veelal het Dalvoordeelabonnement of het oude VDU. Als TS een tweemaandelijkse keuzedag had gewild dan zouden de keuzedagen doorlopen terwijl het abonnement niet meer geldig is.

Veel senioren nemen hem graag snel op als het nieuw is, het is niet zo dramatisch allemaal.
Als het hoofdabonnement is verlengd op bijvoorbeeld 15 augustus en je neemt per 15 augustus Keuzedagen, dan krijg je er 6 die elk 2 maanden geldig zijn en 1 voor het hele jaar. Neem je op 15 september keuzedagen, dan is die eerste dag maar geldig tot 15 oktober, want dan krijg je al de Keuzedag voor periode 2. Het is per maand en het gaat gelijklopen aan het hoofdabonnement.
Reputatie 7
Badge +3
.
Sinds wanneer is het per maand? Ik moest dit jaar 55 dagen wachten na aanvraag keuzedagen op mijn 60e verjaardag tot mijn 1e keuzedag klaarstond... 3x voor niets naar automaat gelopen omdat volgens de ontvangen mail ik het abonnement eerst moest activeren...

Overigens nooit mailing gehad dat ik keuzedagen zou kunnen aanvragen, het is dat ik wist dat het kon.
Het is al tijden per maand. Dat zijn wijzigingen bij reguliere abonnement eigenlijk altijd (al). Het spijt me dat jij zoveel langer hebt moeten wachten.
Reputatie 7
Badge +3
Het is al tijden per maand. Dat zijn wijzigingen bij reguliere abonnement eigenlijk altijd (al). Het spijt me dat jij zoveel langer hebt moeten wachten.
Ik wacht ook nog steeds op mijn verjaardagskortingsbon voor de Spoordeelwinkel die ik ieder jaar voor mijn verjaardag van NS kreeg. En bestaat NS extra eigenlijk nog? Ook al een jaar niets meer van gekregen.
NS Extra bestaat zeker nog MoDe, daar zijn we niet mee gestopt. Wel jammer dat je nog geen geschenk hebt ontvangen. Kun je me eventueel je naam, adres, woonplaats en geboortedatum toesturen? Dan duik ik er even voor je in!
Ik heb inmiddels via een priv├ęconversatie contact met MoDe en ga het via die weg verder uitzoeken.

Ik begrijp van MoDe dat alles inmiddels weer naar wens werkt. Door af en aan te melden hebben we alles opgelost! 

Reageer