beantwoord

Geldigheid keuzedagen

Ik heb vandaag een email gekregen dat ivm de coronacrisis de geldigheid van keuzedagen die ik vanaf nu ontvang geldig zijn tot 31 december 2020. Voor de duidelijkheid wil ik weten of dat geldt voor keuzedagen waarvan de officiële geldigheidsperiode na 19 mei 2020 begint of ook voor keuzedagen waarvan de geldigheidsperiode nu nog loopt.

icon

Beste antwoord door Jouke NS 19 mei 2020, 13:15

Hallo matenclim en welkom bij de NS Community. 

De aangekondigde wijziging geldt alleen voor Keuzedagen die na 18 mei beschikbaar komen. Keuzedagen die op dit moment gebruikt kunnen worden of reeds vervallen zijn kunnen niet worden aangepast. 

Bekijk origineel

21 reacties

De aangekondigde wijziging geldt alleen voor Keuzedagen die na 18 mei beschikbaar komen. Keuzedagen die op dit moment gebruikt kunnen worden of reeds vervallen zijn kunnen niet worden aangepast. 

Reputatie 5
Badge

Voor die anderen die al gelden/golden kan je een code aanvragen via mijnNS-liefst niet per telefoon, met dezelfde geldigheid. Nu maar hopen dat NS zelfs zo slim is geweest dat ook in die mail te melden. 

Reputatie 7
Badge +3

wat fijn, dat die keuzedagen nu automatisch verlengd worden.Scheelt ook heel wat topics met vragen/opmerkingen.

Reputatie 7
Badge +3

Ik heb vandaag een email gekregen dat ivm de coronacrisis de geldigheid van keuzedagen die ik vanaf nu ontvang geldig zijn tot 31 december 2020. Voor de duidelijkheid wil ik weten of dat geldt voor keuzedagen waarvan de officiële geldigheidsperiode na 19 mei 2020 begint of ook voor keuzedagen waarvan de geldigheidsperiode nu nog loopt.

voor de keuzedagen waarvan de geldigheid nu nog loopt, dus waarvan je voor 18 mei bericht hebt gehad, kun je als ze verlopen vouchers aanvragen die tot het eind van het jaar geldig zijn.

29-4-2020

Beste NS,

Ik wil mijn abonnement incl. vrijekeuzedagen m.i.v. 01-05-20 opzeggen. Ik wil er nu en in de toekomst geen gebruik meer van maken. De restitutie kan door u overgemaakt worden op mijn voor u bekende rekening.

Mijn kaartnr. is: 3528 xxxx xxxx xxxx.

Vriendelijke groet,

Wilma

10-05-2020 Tweede bericht aan NS

Bovenstaande heb ik ook al doorgegeven via facebook NS maar ik heb hier geen reactie op gekregen.

Graag een bericht ter bevestiging van de beëindiging!

Waarom reageert NS niet op mijn mails???

Vriendelijke groet,

Wilma

Hoi 1Wilma2, welkom op de NS Community. 

Er is geen algemeen e-mailadres beschikbaar om de Klantenservice te kunnen bereiken. Indien je op een door ons automatisch verzonden mail gereageerd hebt, dan zal daar geen reactie op komen. De Klantenservice is wel telefonisch, via de chat, Facebook of Twitter bereikbaar. Wel gek dat je geen reactie via Facebook hebt ontvangen. Heb je een privébericht verzonden via deze link

Beste Mark,

Ik heb in april via de NS link de mail doorgestuurd.

Ik vind het vervelend dat ik dan geen reactie krijg!

Met groet,

Wilm@

Reputatie 7
Badge +3

29-4-2020

Beste NS,

Ik wil mijn abonnement incl. vrijekeuzedagen m.i.v. 01-05-20 opzeggen. Ik wil er nu en in de toekomst geen gebruik meer van maken. De restitutie kan door u overgemaakt worden op mijn voor u bekende rekening.

Mijn kaartnr. is: 3528 xxxx xxxx xxxx.

Vriendelijke groet,

Wilma

10-05-2020 Tweede bericht aan NS

Bovenstaande heb ik ook al doorgegeven via facebook NS maar ik heb hier geen reactie op gekregen.

Graag een bericht ter bevestiging van de beëindiging!

Waarom reageert NS niet op mijn mails???

Vriendelijke groet,

Wilma

Abonnementen kunnen niet met terugwerkende kracht opgezegd worden. Daarbij kunnen jaarabonnementen alleen op de dag dat u deze bent aangegaan opgezegd worden. En alleen via de klantenservice. Dit is een reizigers-helpen-reizigerscommunity, wij kunnen niet bij klantgegevens.

Als u via Facebook een PB heeft gestuurd, krijgt u uiteindelijk wel bericht. Kan alleen uren duren, het is een beetje druk. Heeft u na 24 uur nog geen bericht dan kunt het beste een nieuw PB sturen.

U zult geen reactie krijgen op uw e-mail. Er kunnen geen e-mail meer gestuurd worden. Mogelijk heeft u een oud adres gebruikt of een noreply adres.

Bedankt voor deze informatie. Ik heb in middels weer via Facebook een bericht gestuurd!
Vriendelijke groet,

Wilm@

Bedankt voor deze informatie. Ik heb in middels weer via Facebook een bericht gestuurd!
Vriendelijke groet,

Wilm@

Ik vermoed dat je inmiddels een reactie hebt gehad en in contact bent met de KlanteNService. Als dat niet zo is, dan lees ik het graag. 

Beste Rizana,

Nee helaas tot op heden nog steeds geen reactie van de NS????

Vriendelijke groet,

Wilma

Dat is vreemd. Het is momenteel een stuk minder druk, in ieder geval via Social Media. We reageren momenteel ruim binnen een uur op berichten. Je hebt echter gisteren een bericht gestuurd en hebt daar nog steeds geen reactie op gekregen?

Nee, geen reactie op gekregen!

Zou je mij een privébericht willen sturen met je volledige naam, postcode, huisnummer, geboortedatum en e-mail adres? Dan kijk ik even waar het mis gaat.

Reputatie 7
Badge +3

Dat is vreemd. Het is momenteel een stuk minder druk, in ieder geval via Social Media. We reageren momenteel ruim binnen een uur op berichten. Je hebt echter gisteren een bericht gestuurd en hebt daar nog steeds geen reactie op gekregen?

Blijkbaar gaat het dan toch flink mis. Snap dat de NS medewerkers er niet helemaal .er het hoofd bij zijn, na het overlijden van een machinist gisteren bij een treinongeluk. Maar zelf had ik vanmorgen om 9 uur nog geen reactie op mijn twitterDM van gisteravond 23.30 uur. Na mijn nieuwe DM vanmorgen echter vrijwel direct bericht terug.

Op Twitter gaat het helaas nog wel eens mis wanneer er privéberichten en Tweets kort na elkaar worden verstuurd, gezien die voor onze inzage niet gescheiden worden. Het zou natuurlijk niet moeten gebeuren, maar een DM waar wél op gereageerd moet worden wordt dan soms over het hoofd gezien als er ook een Tweet is verstuurd waar geen reactie op nodig is. Mogelijk dat dit bij jou is gebeurd.

In het geval van 1Wilma2 beruste het op een misverstand. Aan de hand van de gegevens die ik zojuist heb ontvangen heb ik het bericht via Facebook kunnen terugvinden, waarbij er netjes een reactie is verstuurd kort na het bericht naar ons. Er was echter van uitgegaan dat een reactie per e-mail zou komen, dus 1Wilma2 had Facebook zelf niet in de gaten gehouden.

Het is uiteraard niet wenselijk, dat berichten vergeten of gemist worden, maar uiteindelijk zijn wij ook mensen die nu eenmaal fouten maken. Gelukkig gebeurt het niet vaak.

Reputatie 7
Badge +3

Op Twitter gaat het helaas nog wel eens mis wanneer er privéberichten en Tweets kort na elkaar worden verstuurd, gezien die voor onze inzage niet gescheiden worden. Het zou natuurlijk niet moeten gebeuren, maar een DM waar wél op gereageerd moet worden wordt dan soms over het hoofd gezien als er ook een Tweet is verstuurd waar geen reactie op nodig is. Mogelijk dat dit bij jou is gebeurd.

In het geval van 1Wilma2 beruste het op een misverstand. Aan de hand van de gegevens die ik zojuist heb ontvangen heb ik het bericht via Facebook kunnen terugvinden, waarbij er netjes een reactie is verstuurd kort na het bericht naar ons. Er was echter van uitgegaan dat een reactie per e-mail zou komen, dus 1Wilma2 had Facebook zelf niet in de gaten gehouden.

Het is uiteraard niet wenselijk, dat berichten vergeten of gemist worden, maar uiteindelijk zijn wij ook mensen die nu eenmaal fouten maken. Gelukkig gebeurt het niet vaak.

Eigenlijk gaat het altijd wel goed. Soms moet je langer wachten en soms wordt er direct gereageerd. Goed om te weten dat voor jullie DM's en gewone tweets niet gescheiden binnenkomen. Maar hoe weten jullie dan dat ik een DM stuur?

We kunnen wel onderscheid maken tussen openbare berichten en privéberichten, maar om dat door te hebben moet er even iets verder doorgekeken worden dan wat in eerste instantie wordt weergegeven. Dat wordt soms helaas vergeten.

Badge +3

Plus als je veel twittert naar NS dan duurt het vaak lang om een conversatie te laden toch, @Stijn NS ?

Dat is inderdaad ook wel eens een probleem geweest, maar volgens mij valt dat tegenwoordig wel mee. :sweat_smile:

Reputatie 7
Badge +3

Plus als je veel twittert naar NS dan duurt het vaak lang om een conversatie te laden toch, @Stijn NS ?

zegt de ervaringsdeskundige ;)

Reageer