beantwoord

geldigheid NS-abonnement

  • 20 januari 2019
  • 2 reacties
  • 103 Bekeken

Dit weekend reden er geen treinen tussen Schiphol en Amsterdam Bijlmer. Hoewel ik een Weekend Vrij-abonnement heb,was dit niet geldig bij het GVB op de metro en ook niet op de R_net bussen van Cxx. Hoewel ik een Randstad Noord zone-abonnement heb, moest ik toch bijbetalen op het traject tussen Overamstel en Bijlmer. Deze zone valt buiten de geldigheid van mijn abonnement. Een andere optie was de pendelbus pakken naar Sloterdijk, maar dit was nauwelijks een optie gezien de enorme drukte en de daaruit voortvloeiende verdere vertraging.
icon

Beste antwoord door Lies87 21 januari 2019, 07:53

Zie https://community.ns.nl/werkzaamheden-en-evenementen-54/werkzaamheden-leiden-schiphol-januari-54730

Reisadvies voor dit traject (Bijlmer - Schiphol) in NS planner was het nemen van een R Net bus. Abonnementhouders zouden compensatie aan kunnen vragen.
Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +2
NS geeft in de regel geen geld terug voor alternatief vervoer.
U heeft zelf besloten om niet met de pendelbus te gaan, die als treinvervangend vervoer reed.
Wilt u het toch proberen, dan kunt het beste contact opnemen met de klantenservice https://www.ns.nl/klantenservice
Reputatie 5
Zie https://community.ns.nl/werkzaamheden-en-evenementen-54/werkzaamheden-leiden-schiphol-januari-54730

Reisadvies voor dit traject (Bijlmer - Schiphol) in NS planner was het nemen van een R Net bus. Abonnementhouders zouden compensatie aan kunnen vragen.

Reageer