beantwoord

Geldigheid ov kaart bij RET

• 2 februari 2018
  • 1 reactie
  • 63 Bekeken

Hoe komt het dat ik een jaarabonnement niet gebruiken kan bij de RET (Rotterdam) en een ov kaart met 40 % korting wel. Is dit eigenlijk wel mogelijk met een jaarkaart en hoe moet ik dat doen om een jaarabonnement geschikt te maken voor gebruik bij de RET ?
icon

Beste antwoord door Thom 2 februari 2018, 17:30

Ik weet niet precies welk abonnement u heeft. Als u recht heeft op 40 procent korting bij NS, betekent dat zonder meer niet dat u recht heeft op korting bij de RET. Dan betaalt u voor deze maatschappij gewoon vol tarief. Wilt u korting bij de RET dan gaat dat niet via NS.

Bent u 65 plus en heeft u een persoonlijke chipkaart, dan krijgt u automatisch een derde korting bij RET. Er zijn wel ov-abonnementen maar die zijn duur.
Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 7
Badge +4
Ik weet niet precies welk abonnement u heeft. Als u recht heeft op 40 procent korting bij NS, betekent dat zonder meer niet dat u recht heeft op korting bij de RET. Dan betaalt u voor deze maatschappij gewoon vol tarief. Wilt u korting bij de RET dan gaat dat niet via NS.

Bent u 65 plus en heeft u een persoonlijke chipkaart, dan krijgt u automatisch een derde korting bij RET. Er zijn wel ov-abonnementen maar die zijn duur.

Reageer