beantwoord

Geldigheid studentenreisproduct Koningsnacht

• 22 april 2016
  • 6 reacties
  • 3204 Bekeken

Reputatie 6
Badge
Beste forum gebruikers,

Ik heb een weekabonnement, en vroeg mij af: kan ik gratis reizen op 26 april 2016 tot 24:00 en op koningsdag zelf tot 03:59?

Graag zou ik een juist antwoord willen, alvast bedankt.
icon

Beste antwoord door Keuzereiziger 22 april 2016, 12:27

Betekent dit dat ik als voorbeeld om 3:59 kan inchecken bij R'Dam Centraal, om vervolgens naar Groningen te gaan en daar gratis uit te checken?

Soort van, de voorwaarden van NS (algemene voorwaarden) zitten zo in elkaar dat u in hetzelfde voertuig mag blijven zitten na 4:00u. Dus als de trein rechtstreeks van Rotterdam naar Groningen gaat: ja. Bij een overstap vervalt volgens de voorwaarden uw reisrecht. Maar u zult dan zelf uit- en opnieuw in moeten checken.
Merk verder op dat u na inchecken binnen 30 minuten op reis dient te gaan. Dus om 3:59u inchecken en vervolgens om 6:00u op reis gaan zal de conducteur niet leuk vinden.
Bekijk origineel

6 reacties

Badge +3
Op deze pagina is te zien dat houders van een weekabonnement op feestdagen met korting reizen van 04.00 tot 04.00 uur de dag erna. Inderdaad volgt daaruit dat u tot 27 april om 4.00 uur gratis reist.

Merk op dat het tijdstip van inchecken bepalend is voor de korting die u krijgt. Als u voor 27 april om 4.00 uur incheckt en zich na 4.00 uur nog in de trein bevindt, reist u dus nog gratis.
Reputatie 6
Badge
Op deze pagina is te zien dat houders van een weekabonnement op feestdagen met korting reizen van 04.00 tot 04.00 uur de dag erna. Inderdaad volgt daaruit dat u tot 27 april om 4.00 uur gratis reist.

Merk op dat het tijdstip van inchecken bepalend is voor de korting die u krijgt. Als u voor 27 april om 4.00 uur incheckt en zich na 4.00 uur nog in de trein bevindt, reist u dus nog gratis.

Betekent dit dat ik als voorbeeld om 3:59 kan inchecken bij R'Dam Centraal, om vervolgens naar Groningen te gaan en daar gratis uit te checken?
Reputatie 6
Badge +1

Soort van, de voorwaarden van NS (algemene voorwaarden) zitten zo in elkaar dat u in hetzelfde voertuig mag blijven zitten na 4:00u. Dus als de trein rechtstreeks van Rotterdam naar Groningen gaat: ja. Bij een overstap vervalt volgens de voorwaarden uw reisrecht. Maar u zult dan zelf uit- en opnieuw in moeten checken.
Merk verder op dat u na inchecken binnen 30 minuten op reis dient te gaan. Dus om 3:59u inchecken en vervolgens om 6:00u op reis gaan zal de conducteur niet leuk vinden.
Reputatie 6
Badge
Bedankt allemaal voor jullie antwoorden. Het is mij nu allemaal duidelijk.
Reputatie 6
Badge +1
Thom wees mij heel terecht op het feit dat de voorwaarden die ik citeer het hebben over een 'reis'. Dat betekent dus dat u bij instappen voor 4:00u uw hele reis tot aan Groningen mag afmaken. Een overstap naar een andere vervoerder behoort waarschijnlijk niet tot de mogelijkheden.
Reputatie 7
Badge +4
De geest is ook een vorm van redelijkheid. Wie al in de nachttrein zit, mag de reis afmaken. Dat zal gedurende de nacht op het traject zelf zijn. Conducteurs gaan hier ook goed mee om. Een vroege trein vanuit de Randstad naar een ver gelegen stad en binnen deze regel, zal uitzonderlijk zijn. Bovendien moet het een toegestane route zijn naar Groningen en dat zal al met al niet meevallen. Starten vanaf Rotterdam naar Utrecht en daar de vroegste trein nemen of zo. Leuk voor de puzzelaars.

De geest van de maatregel bestaat uit een vriendelijk gebaar naar de klant toe. Iemand die voor vieren incheckt is denk ik ook eerder laat dan vroeg 😉 Het gaat hier om marginale aantallen.

Reageer