beantwoord

Geldigheid van abonnement bij werkzaamheden

• 15 november 2014
  • 2 reacties
  • 119 Bekeken

Omdat ik in het weekend werk, heb ik speciaal daarvoor een weekend vrij abonnement aangeschaft. Maar in het weekend van 22-23 november zijn er werkzaamheden op het traject en ben ik geforceerd met de bus gegaan wat me 14.96 euro extra gaat kosten. Kan ik dit declareren?
icon

Beste antwoord door Tochjo 15 november 2014, 14:36

Bij werkzaamheden zet NS treinvervangend vervoer in. In deze bussen is Weekend Vrij een geldig vervoerbewijs; u checkt gewoon in op het vertrekstation en uit op uw aankomststation zoals u zou doen als de trein zou rijden. In veel gevallen worden er zelfs extra chipkaartpaaltjes bij de halteplaatsen van de treinvervangende bus geplaatst.

U hebt geen recht op compensatie voor de langere reistijd en het mindere comfort.
Bekijk origineel

2 reacties

Welkom op het forum Cherish!

Het antwoord van Tochjo is correct. Je Weekend Vrij is gewoon geldig in de vervangende NS bussen. In- en uitchecken doe je zoals je gewend bent. In sommige gevallen zijn er mobiele in-/uitcheckpalen aanwezig bij de bussen waar je kunt in- en uitchecken.

P.s. Ik heb je topic verplaatst naar het Off topic forum en de titel aangepast om de vindbaarheid te vergroten.
Badge +3
Bij werkzaamheden zet NS treinvervangend vervoer in. In deze bussen is Weekend Vrij een geldig vervoerbewijs; u checkt gewoon in op het vertrekstation en uit op uw aankomststation zoals u zou doen als de trein zou rijden. In veel gevallen worden er zelfs extra chipkaartpaaltjes bij de halteplaatsen van de treinvervangende bus geplaatst.

U hebt geen recht op compensatie voor de langere reistijd en het mindere comfort.

Reageer