beantwoord

geldigheid weekendVrij

• 21 januari 2019
  • 1 reactie
  • 50 Bekeken

Sinds ik een WeekendVrij abonnement reis ik veel met de trein, met name in het weekend. Ook op feestdagen kun je met het WV-abonnement "gratis" reizen.Gratis tussen aanhalingstekens, omdat je wel de maandbijdrage betaalt.In de Nieuwjaarsnacht was ik aangenaam verrast, omdat ik om 1h30 bij het inchecken al constateerde dat het Weekend Vrij was ingegaan. Ik ging er van uit dat bij NS de nieuwe dag om 04h00 begint.Dat is tevens mijn vraag: Soms is het 0.00u, en soms 4.00u.Als ik 's zondagsnacht incheck geldt mijn WeekendVrij nog.Voor alle duidelijkheid: Oudejaarsdag viel op maandag, dus deze dag reisde ik met korting.Kunt u mij vertellen hoe het precies zit?
icon

Beste antwoord door Thom 21 januari 2019, 22:04

De dag begint om middernacht en eindigt 28 uur later de volgende dag om 04.00 vroeg. De dag start dus nooit om 04.00. Als u incheckt op een dag met vrij reizen, mag u reizen tot de daaropvolgende ochtend na vier uur. Er rijden rond die tijd echter alleen nog regionale nachttreinen.

Voor de meelezers: Dit geldig zijn op de dag van geldigheid tot vier uur de volgende ochtend geldt voor ieder kaartje in principe. De geldigheid stopt dus niet om middernacht. Handig, want dan kan iedereen met een late trein toch nog thuiskomen, zonder extra kosten.
Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 7
Badge +4
De dag begint om middernacht en eindigt 28 uur later de volgende dag om 04.00 vroeg. De dag start dus nooit om 04.00. Als u incheckt op een dag met vrij reizen, mag u reizen tot de daaropvolgende ochtend na vier uur. Er rijden rond die tijd echter alleen nog regionale nachttreinen.

Voor de meelezers: Dit geldig zijn op de dag van geldigheid tot vier uur de volgende ochtend geldt voor ieder kaartje in principe. De geldigheid stopt dus niet om middernacht. Handig, want dan kan iedereen met een late trein toch nog thuiskomen, zonder extra kosten.

Reageer