beantwoord

Geldigheidsduur Dag Voordeeluren (Keuzedagen)

• 2 augustus 2017
  • 8 reacties
  • 267 Bekeken

Ik heb bij mijn Voordeelurenabonnement een (papieren)set Keuzedagen ontvangen.
Deze waren steeds 12 maanden geldig. De 'Dag Voordeeluren' kaarten, die ik echter gisteren ontving, zijn geldig t/m 31-12-2018.
Dus een geldigheidsduur van 17 maanden. Dit betekent dat ik voor deze 17 maanden 'slechts' 7 kaartjes heb, terwijl dat voorheen 12 maanden was.
Is dit vooruitlopend op nieuwe regels?
icon

Beste antwoord door Stijn NS 2 augustus 2017, 15:33

Hallo Auke, welkom op het NS Serviceforum!

Op het moment werken de papieren Keuzedagen, qua geldigheid en voorwaarden, net iets anders dan de digitale variant. Zo kun je de papieren variant volledig vrij gebruiken gedurende het jaar, en ben je niet beperkt tot 1 Keuzedag elke twee maand. Daartegenover staat wel dat de papieren variant het gehele jaar pas na 09:00 geldig is, terwijl je met de digitale in juli en augustus ook vóór 09:00 mag reizen.

Wat betreft de geldigheid: Dit is een vaste datum voor alle tickets die je krijgt, die vrij ver in de toekomst ligt om ervoor te zorgen dat je ze allemaal tijdens het contractjaar kunt gebruiken. Zoals Thom al aangeeft zul je bij een volgende verlenging gewoon weer 7 nieuwe kaartjes krijgen, dus heb je er wel gewoon 7 per contractjaar.

Het klopt ook dat er een aantal wijzigingen gepland zijn voor de papieren Keuzedagen, voornamelijk om ze iets meer gelijk te trekken met de digitale variant. Wat de huidige status is van deze wijzigingen is bij ons echter onbekend. Zodra hier meer informatie over beschikbaar komt, zal dit uiteraard worden gecommuniceerd.
Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Deze kaartjes zijn langer geldig maar u ontvangt aan het eind van uw keuzedagabonnement wel nieuwe kaartjes voor het volgende jaar.
Er zijn wijzigingen aangekondigd, die vertragingen hebben opgelopen: Mogelijk bouwt men wat zekerheid in. NS moet maar even uitleggen wat de precieze achtergrond en de stand van zaken op dit moment is.
Ik wacht met belangstelling het bericht van NS af, waarvoor bij voorbaat dank.
Hallo Auke, welkom op het NS Serviceforum!

Op het moment werken de papieren Keuzedagen, qua geldigheid en voorwaarden, net iets anders dan de digitale variant. Zo kun je de papieren variant volledig vrij gebruiken gedurende het jaar, en ben je niet beperkt tot 1 Keuzedag elke twee maand. Daartegenover staat wel dat de papieren variant het gehele jaar pas na 09:00 geldig is, terwijl je met de digitale in juli en augustus ook vóór 09:00 mag reizen.

Wat betreft de geldigheid: Dit is een vaste datum voor alle tickets die je krijgt, die vrij ver in de toekomst ligt om ervoor te zorgen dat je ze allemaal tijdens het contractjaar kunt gebruiken. Zoals Thom al aangeeft zul je bij een volgende verlenging gewoon weer 7 nieuwe kaartjes krijgen, dus heb je er wel gewoon 7 per contractjaar.

Het klopt ook dat er een aantal wijzigingen gepland zijn voor de papieren Keuzedagen, voornamelijk om ze iets meer gelijk te trekken met de digitale variant. Wat de huidige status is van deze wijzigingen is bij ons echter onbekend. Zodra hier meer informatie over beschikbaar komt, zal dit uiteraard worden gecommuniceerd.
Reputatie 7
Badge +4
Er is eerder aangekondigd dat aan het eind van deze zomer de digitale variant van de zeven keuzedagen het hele jaar geldig zouden zijn. Er is vermeld dat dit wat vertraging had opgelopen maar is dit uitstel geen afstel? We hebben het hier op basis van NS-mededelingen lang gecommuniceerd.
Hallo Stijn, ik heb toch nog een vraag: Mijn Voordeelurenabonnement is elk jaar vanaf 3 juli geldig en wordt dus ook per deze datum steeds met een jaar verlengd, zolang ik het niet opzeg uiteraard.
Betekent dat, zoals Thom zegt, dat ik in 2018 BEGIN JULI weer 7 nieuwe tickets ontvang?
Reputatie 7
Badge +4
Stijn heeft dat, als NS-medewerker, in reactie 3, tweede alinea, al aangegeven 😉
Thom, bedankt, het is mij nu duidelijk!
Reputatie 7
Badge +4
Graag gedaan, ik kan me voorstellen dat het verwarrend is.

Reageer