beantwoord

Geldt de tijd van incheck ov kaart voor daluren , vertrektijd trein?

• 16 oktober 2018
  • 1 reactie
  • 233 Bekeken

ik heb een flex daluren abbonement . Ben nieuw hier met ns reizen . Mijn vraag is, wanneer gaat de daluur tijd in?
Op het moment dat ik incheck, of de tijd dat de trein vertrekt?
Bijv, mijn trein vertrekt om 16.10 s middags. Als ik dan incheck om 15.55, geldt dan toch het daltarief voor mij.
De trein vertrekt buiten de daluren vandaar dat ik hier graag uitleg over wil.
alvast bedankt!
icon

Beste antwoord door Thom 16 oktober 2018, 15:43

Op het moment dat u incheckt, wordt bepaald of u met korting reist of niet. U heeft korting als u incheckt tussen negen en zestien uur en verder na half zeven 's avonds tot de volgende ochtend half zeven. Strikt genomen van 08.55 tot 16.04 en van 18.25 tot de volgende ochtend 06.34.

Het moment van inchecken bepaalt de korting, niet wanneer u reist.

Als u incheckt in de daluren met korting, moet u binnen een half uur gaan reizen. U mag dan uw reis in de spits bij dezelfde vervoerder afmaken tegen kortingtarief.

In uw voorbeeld geldt dus het daltarief. U kunt zelfs om 16.04 nog inchecken, er is altijd vijf minuten genadetijd in uw voordeel. Zodra de klok echter op 16.05 staat, en u incheckt, dan reist u tegen vol tarief tot u weer uitcheckt.
Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 7
Badge +4
Op het moment dat u incheckt, wordt bepaald of u met korting reist of niet. U heeft korting als u incheckt tussen negen en zestien uur en verder na half zeven 's avonds tot de volgende ochtend half zeven. Strikt genomen van 08.55 tot 16.04 en van 18.25 tot de volgende ochtend 06.34.

Het moment van inchecken bepaalt de korting, niet wanneer u reist.

Als u incheckt in de daluren met korting, moet u binnen een half uur gaan reizen. U mag dan uw reis in de spits bij dezelfde vervoerder afmaken tegen kortingtarief.

In uw voorbeeld geldt dus het daltarief. U kunt zelfs om 16.04 nog inchecken, er is altijd vijf minuten genadetijd in uw voordeel. Zodra de klok echter op 16.05 staat, en u incheckt, dan reist u tegen vol tarief tot u weer uitcheckt.

Reageer