beantwoord

geldt gratis reizen met NS keuzedag ook bij andere vervoerder?

  • 22 March 2022
  • 2 reacties
  • 1987 Bekeken

ik wil met een keuzedag een dagje naar Hengelo.  Een deel van de reis is met vervoerder Blauwnet. Moet ik dit traject zelf betalen? Of kan dit gratis met het keuzedag kaartje?

icon

Beste antwoord door iMark 22 March 2022, 10:42

Bekijk origineel

2 reacties

Als ik vóór 16 u incheck bij NS met keuzedag en na 16u overstap op ander vervoerder omdat de aansluiting zo is, betaal ik het volle pond voor die andere vervoerder. Ook geen overstap tarief. Dit is erg zuur. De voorwaarden worden steeds verder uitgekleed, (daluren wat in het begin niet zo was) ipv verder gebruik te kunnen maken van kosteloos mijn reis, die ik immers vóór 16u was begonnen, betaal ik nog eens vol tarief voor overstap. Het voordeel dat ik heb met deze keuzedagen slinkt behoorlijk. Ik zou voor willen stellen dat ook de overstap naar andere vervoerders als vervolg op een in daluren gestarte reis ook gelden voor de keuzedag. Zou ik dat willen, dan moet ik zo’n anderhalf wachten. Dat kan toch niet de bedoeling van uw NS service zijn?

Reputatie 7
Badge +3

De keuzedag is geldig bij alle treinvervoerders (met uitzondering van Thalys en Eurostar).

Bij overstappen van NS naar een andere vervoerder (en omgekeerd) uitchecken en opnieuw inchecken op het perron voordat je verder reist met een andere vervoerder.

https://www.ns.nl/klantenservice/keuzedagen/geldigheid-keuzedagen.html

Reageer