beantwoord

Gestorneerde incasso

• 9 oktober 2018
  • 2 reacties
  • 176 Bekeken

Beste NS,

Ik krijg geen reactie via FacebookMessenger en via de telefoon kom ik lang in de wachtrij te staan dus dan maar zo.

Ik krijg een incasso van de NS om :
  • de komende maand (oktober) mijn abonnementskosten te betalen;
  • de aanvullende reiskosten van afgelopen maand te betalen.
Hartstikke logisch, normaal gesproken. Maar ik maak geen gebruik meer van een abonnement. Ik heb in de maand september gebruik gemaakt van een abonnement (en deze al betaald).

Ik heb vrijdag aan de telefoon gehangen met een collega van de NS, deze mevrouw zei ook dat ik dit bedrag dus niet hoefde te betalen. Als gevolg van dit gesprek heb ik de incasso teruggevordert, in de wetenschap dat ik later een nieuwe incasso zou krijgen maar dan zonder de abonnementskosten.

Toch blijf ik mailtjes krijgen dat ik alsnog aan de oude incasso moet voldoen, graag hoor ik van u voor een oplossing.
icon

Beste antwoord door Iris NS 16 oktober 2018, 21:39

Goedenavond koen123321,

Ik heb het voor je nagekeken en nagevraagd. Helaas klopt het advies wat je aan de telefoon gekregen hebt niet. Mijn excuses hiervoor, namens deze collega. Je contract is op 3 september ingegaan en op 4 oktober heb je de abonnementsvorm gewijzigd. Omdat je het abonnement niet binnen een maand gewijzigd hebt (voor 3 oktober) wordt de volgende maand voor Altijd Vrij wel in rekening gebracht. Wanneer dit bedrag binnen is, wordt (in jouw geval) deze ene dag met het abonnementsgeld verrekend op de volgende factuur. Het grootste gedeelte zal je dan dus terugkrijgen. Vandaag is er per brief een nieuwe betalingsherinnering naar je toegestuurd. Deze zul je morgen ontvangen neem ik aan.
Bekijk origineel

2 reacties

Hoi koen123321,

Goed dat je dit aangeeft. Er lijkt inderdaad iets niet te kloppen in deze situatie. Ik kijk graag even met je mee. Zou je via een privébericht mij je voorletter(s), achternaam, postcode, huisnummer en geboortedatum willen sturen? Je kunt me een privébericht sturen door op mijn naam te klikken en vervolgens te klikken op 'Stuur bericht'.
Goedenavond koen123321,

Ik heb het voor je nagekeken en nagevraagd. Helaas klopt het advies wat je aan de telefoon gekregen hebt niet. Mijn excuses hiervoor, namens deze collega. Je contract is op 3 september ingegaan en op 4 oktober heb je de abonnementsvorm gewijzigd. Omdat je het abonnement niet binnen een maand gewijzigd hebt (voor 3 oktober) wordt de volgende maand voor Altijd Vrij wel in rekening gebracht. Wanneer dit bedrag binnen is, wordt (in jouw geval) deze ene dag met het abonnementsgeld verrekend op de volgende factuur. Het grootste gedeelte zal je dan dus terugkrijgen. Vandaag is er per brief een nieuwe betalingsherinnering naar je toegestuurd. Deze zul je morgen ontvangen neem ik aan.

Reageer