beantwoord

Goedkoop abonnement

• 21 december 2018
  • 8 reacties
  • 178 Bekeken

Kunt u mij misschien prijzen vertellen wat goedkoop, reizen voor een dochter van 15 jaar die naar Rotterdam naar school zou willen als we dit gaan besluiten na de vakantie in de zomer?

het is aan de Almeria-Erf 8, dicht bij metrostation Oosterflank

Hoe kan men van Katwijk voor iemand van 15 toch dan zo goedkoop mogelijk reizen zonder veel erg veel kosten heeft.
icon

Beste antwoord door Jouke NS 21 december 2018, 19:28

Ik begrijp uit je reacties dat het gaat om een reis met de metro, H. Rietveld, en een reis met NS. Voor het NS deel kun je een Traject Vrij afsluiten maar dat levert nauwelijks voordeel op omdat het maar een korte reis is. Ik wil je in dit geval vooral adviseren om contact op te nemen met de RET om te kijken of zij wellicht een passend abonnement hebben voor de Metro.
Bekijk origineel

8 reacties

Goedemiddag H. Rietveld en welkom bij de NS Community!

Het is een beetje afhankelijk van de frequentie en tijdstippen waarop je dochter gebruik maakt van de trein. Doorgaans is voor woon-werk of woon-school verkeer een Traject Vrij abonnement het meest voordeligst, (vrij reizen op een vast traject voor een vaste prijs per maand), maar dat kan dus afwijken afhankelijk van de tijdstippen en frequentie van de reizen. Zou je daar iets meer informatie over kunnen geven?
Het zijn de schooltijden die mijn dochter dan zou reizen. Rond 8.30 op school of soms het tweede uur op school
Ik begrijp uit je reacties dat het gaat om een reis met de metro, H. Rietveld, en een reis met NS. Voor het NS deel kun je een Traject Vrij afsluiten maar dat levert nauwelijks voordeel op omdat het maar een korte reis is. Ik wil je in dit geval vooral adviseren om contact op te nemen met de RET om te kijken of zij wellicht een passend abonnement hebben voor de Metro.
Reputatie 6
Badge +1
Ik begrijp uit het verhaal dat het hier gaat om een reis van Katwijk (bij Leiden?) naar metrohalte Oosterflank in Rotterdam in de spits. Dat is een duur grapje; treinreizen in de spits is duur.
Voor een Traject Vrij Leiden-Blaak ben je al € 200,- per maand kwijt. Daar komt nog een abonnement voor de metro en eventueel de bus in Katwijk bij.
Reputatie 7
Badge +3
Gaat uw dochter dan naar een middelbare school of naar een MBO-opleiding? Voor een MBO-opleiding is een mogelijkheid van studentenreisproduct via DUO.
Reputatie 5
Bekijk behalve de kosten ook eens naar de reistijden. Het gaat zo om 3 uur reizen per dag. Dat lijkt mij voor een middelbaar scholier wel erg veel.
Mijn dochter zit gewoon op de middelbare school, laatste 3 jaar zou dan in Rotterdam plaats gaan vinden. Maar we moeten even kijen naar de reiskosten
Reputatie 4
Bekijk behalve de kosten ook eens naar de reistijden. Het gaat zo om 3 uur reizen per dag. Dat lijkt mij voor een middelbaar scholier wel erg veel.
Er worden dagelijks heel wat vergelijkbare reizen afgelegd door middelbare scholieren. Had ik destijds mazzel met ruim 10 minuten fietsen. Maar als je met specifieke wensen qua school zit, dan kan de afstand zo maar oplopen.

Reageer