beantwoord

Goedkoop reizen student 30+

• 16 april 2015
  • 9 reacties
  • 1154 Bekeken

Als aankomend student met een lft van +30 heb ik geen recht op stufi of een lening. En dus ook niet op een OV. Nu ben ik aan het vergelijken geslagen en nu is reizen per auto nog goedkoper dan per trein. Voor treinen zou ik per maand 325 EUR kwijt zijn. Is er een goedkopere manier? Helaas kan ik waarschijnlijk maar weinig gebruik maken van daluren.
icon

Beste antwoord door Herman NS 17 april 2015, 09:40

Mogelijk kun je een goed advies krijgen via onze abonnementenwijzer. Het advies hangt af van het tijdstip van vertrek, de frequentie waarmee je reist en het traject waarop je reist.
Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 1
Wellicht een Traject Vrij abonnement? Dan betaal je voor dat traject zodat je daar 'gratis' reist, en alles daarbuiten is 40% in de daluren (en dat op rekening).

https://www.ns.nl/producten/vrij-reizen-op-een-traject/p/traject-vrij-maand
Dat is dan 396,40 euro per maand (€ 318 bij jaarabonnement). Wat écht goedkoop aan 'traject vrij' is: geen idee! Scheelt nog minder dan € 3,-.

Die € 325 waar ik over schreef is 'altijd vrij jaar' abonnement (altijd vrij maand = € 399).
Maar je vertelde er niet bij om welk traject het ging.
Reizen in de spits is nu eenmaal niet goedkoop. U zou kunnen overwegen om vóór 6:30 in te checken (en dan binnen een half uur de trein te nemen). Dan kunt u wel gebruik maken van een abonnement dat vrij reizen of korting in de Daluren geeft.
Mogelijk kun je een goed advies krijgen via onze abonnementenwijzer. Het advies hangt af van het tijdstip van vertrek, de frequentie waarmee je reist en het traject waarop je reist.
Dus als ik zorg dat ik 6:25 incheck en 15:55 's middags/na 18:30 uur dan is een 'dalvrij' ook geldig, € 90,- per maand?
Jammer dat ik wel aan de spoorlijn woon, maar wel eerst 40 minuten moet fietsen ... 😢. Ben geen ochtendmens 🙂.
En als ik met een 'dalvrij' toch een keer moet inchecken in de spits, wat dan?
@Herman, die heb ik al doorgespit, maar niets goedkopers kunnen vinden.
Badge +3
Als u met Dal Vrij in de spits incheckt, betaalt u voor uw reis vol tarief. Dat wordt van het saldo op de kaart afgeschreven.
@levi: het gaat bij het Dal Vrij abonnement om het moment van inchecken. Als je bij wijze van spreken om 06:25 incheckt en een uur later uitcheckt in de spits, dan wordt er geen saldo van je OV-chipkaart afgechreven. Je bent immers in de daluren ingecheckt. Andersom geldt hetzelfde.

Reageer