beantwoord

Goedkoopste manier reizen tussen Amsterdam Zuid en Utrecht Centraal

• 28 augustus 2014
  • 6 reacties
  • 1285 Bekeken

Beste NS,

Voor mijn werk reis ik elke minimaal 4 dagen op en neer tussen Amsterdam Zuid- Utrecht Centraal (tijdens spitsuren). Op dit moment koop ik elke maand een Altijd Vrij maandabonnementen van 25 euro. Gemiddeld kost mij dit in totaal 200 euro per maand terwijl mijn werk slechts 142 euro vergoed. Hebben jullie voor mij een beter alternatief? Business Card een optie?

Met vriendelijk groet,
Nick
icon

Beste antwoord door John de Jong 28 augustus 2014, 11:41

Trajectvrij Adam Zuid - Utrecht op jaarbasis zou 168 euro per maand moeten kosten.
Heeft u de abonnementenwijzer gebruikt?http://www.ns.nl/abonnementenwijzer/
Maar als u nog veel andere reizen met de trein maakt kan Altijd Vrij gunstiger zijn, maar bedenk dat u met trajectvrij buiten de spits op andere trajecten ook 40% korting krijgt.http://www.ns.nl/reizigers/producten/abonnementen/traject-vrij.html

Wellicht kunt het restant nog aftrekken van de inkomstenbelasting via een werkgeversverklaring, maar daarvan weet ik het fijne niet.
Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 4
Badge
Trajectvrij Adam Zuid - Utrecht op jaarbasis zou 168 euro per maand moeten kosten.
Heeft u de abonnementenwijzer gebruikt?http://www.ns.nl/abonnementenwijzer/
Maar als u nog veel andere reizen met de trein maakt kan Altijd Vrij gunstiger zijn, maar bedenk dat u met trajectvrij buiten de spits op andere trajecten ook 40% korting krijgt.http://www.ns.nl/reizigers/producten/abonnementen/traject-vrij.html

Wellicht kunt het restant nog aftrekken van de inkomstenbelasting via een werkgeversverklaring, maar daarvan weet ik het fijne niet.
Badge +3
U reist met Altijd Voordeel en niet met Altijd Vrij, lijkt me.

U zou een jaarabonnement Traject Vrij kunnen aanschaffen. Dat kost 168 euro per maand. Hierbij moet u er rekening mee houden dat de minimale contractduur een jaar is en dat u daarna maandelijks kunt opzeggen. U kunt ook een maandabonnement Traject Vrij aanschaffen voor 209 euro.

Als u een jaarabonnement Altijd Voordeel aanschaft, zijn de abonnementskosten maar 20 euro per maand. Scheelt dus vijf euro per maand ten opzichte van een maandabonnement.

Aangezien u tijdens spitsuren reist, zie ik geen goedkopere alternatieven. De prijzen voor een Business Card zijn hetzelfde.

Dat levert geen voordeel op. Zijn reiskostenvergoeding moet in mindering worden gebracht op het af te trekken bedrag en dan blijft er geen aftrek over.
Bedankt voor jullie snelle reactie. Ik zie dat de mogelijkheden niet veel afwijken van mijn huidige NS- kostenpost. Mijn vriendin heeft nog een ouder abonnement waardoor zij een aanzienlijk bedrag minder betaald dan ik (1x 60 e per jaar, na 9.00 uur 40% korting en in juli & augustus ook voor 9 uur 40% korting). Van dit abonnement maakte ik eerder ook gebruik maar mij werd verplicht over te stappen. Dit verschil loopt in honderden euro's. Dit vind ik zeer onterecht.
Reputatie 4
Badge
Van dit abonnement maakte ik eerder ook gebruik maar mij werd verplicht over te stappen. Dit verschil loopt in honderden euro's. Dit vind ik zeer onterecht.

U had dit oude Voordeelurenabonnement kunnen behouden naast uw huidige abonnement (op twee verschillende OV-chipkaarten), maar de NS wil er liever vanaf en heeft helaas daarover niet open gecommuniceerd.
Overigens is dat oude Voordeelurenabonnement een sterfhuisconstructie. Het aantal neemt alleen maar af en als het aantal reizigers klein genoeg is geworden in de ogen van NS, wordt het afgeschaft en is het helemaal afgelopen met korting in de middagspits en in juli en augustus voor 9 uur.

Iedereen die nog zo'n abonnement heeft: bedenk je goed voor je het opzegt!
Zie onderstaande mail van de NS richting mij als persoon. Hier staat dat als ik niet inga op de aanbieding mijn Voordeeluren abonnement vervalt. Naar mijn idee had dit abonnement dus niet kunnen behouden of heb ik het mis?

Blijf voordelig reizen met de trein

Geachte heer ...,

Op 27-01-2014 verloopt uw gratis 40% kortingskaart. We hopen dat u met veel plezier gebruik heeft gemaakt van dit abonnement en begroeten u graag nog regelmatig in de trein. Daarom hebben wij de volgende aanbieding voor u: een Dal Voordeel abonnement het eerste jaar voor slechts € 25,- (i.p.v. € 50,-).

Voordelen van Dal Voordeel
Met Dal Voordeel reist u extra voordelig met 40% korting op in de daluren en het weekend

(daluren: maandag t/m vrijdag voor 6.30 uur, tussen 9.00 en 16.00 uur en na 18.30 uur. In het weekend reist u de hele dag met 40% korting. Weekend: vrijdagavond 18.30 tot maandagochtend 4.00 uur)

Na het eerste contractjaar wordt dit abonnement automatisch verlengd en betaalt u de reguliere prijs.

Meer informatie en Aanvragen abonnement klik hier
Met uw persoonlijke actiecode ..... kunt u gebruik maken van dit aanbod. U vult deze in op de laatste pagina (houdt deze e-mail dus bij de hand) van de bestelling. Let op: de actiecode is slechts 1 maand geldig na dagtekening e-mail. Indien u niet ingaat op dit actieaanbod, vervalt uw huidige 40% kortingskaart automatisch. U kunt uw OV-chipkaart dan nog wel blijven gebruiken om te reizen op saldo bij NS of andere OV-bedrijven (zie ov-chipkaart.nl voor meer informatie).

Heeft u nog vragen? Meer informatie vindt u ‘Klantenservice’ op ns.nl. Ook kunt u op werkdagen van 8.00 tot 22.00 uur en op zaterdag van 9.00 uur tot 17.00 uur bellen met onze Klantenservice op telefoonnummer 0900–2021163 (€ 0,10 p.m.)

Met vriendelijke groet,

Erik Beenen
Directeur Consumenten

Lachebekje (zwart-wit) P.s. Bestel vandaag nog uw Dal Voordeel met € 25,- korting ,dan blijft u voordelig reizen!
Reputatie 7
Badge +4
U heeft waarschijnlijk een jaar lang een gratis dalvoordeelurenabonnement gehad, mogelijk omdat u student was. U kunt het nu behouden voor 25 euro. Nog een jaar gratis zit er echter niet in. Standaard kost het 50 euro, dus het is wel degelijk voordeliger. Of het uit kan hangt af van uw reisgedrag naast de ritten waarover u eerder sprak.

U had uw voordeelurenabonnement kunnen behouden door het op een aparte kaart te zetten. Maar ik nam als eerste een weekendabonnement en toen zou het VDU worden afgeschaft. De reizigersorganisaties wisten dit later te voorkomen en toen was er deze mogelijkheid. Ik ben er net als u door gedupeerd. Het maakt flink uit of je voor de middagspits het normale tarief moet betalen.

Reageer