beantwoord

Goedkoopste optie

• 21 augustus 2017
  • 2 reacties
  • 95 Bekeken

Hallo,

Ik ben een Vlaamse student dat ook in Vlaanderen studeert. Van februari tot en met juni ga ik een stage lopen in Nederland. Ik ga in Rotterdam woonachtig zijn maar ik wil mijn opties om een stage te lopen in bv. Utrecht of Amsterdam ook open houden. De abonnementen hier in Nederland zijn blijkbaar enorm duur.

Ik vroeg me af wat de goedkoopste optie was: het zou dus zijn om 4 maanden lang van ma-vrij in spitsuren met de trein te reizen zijn. Hoe kom ik het goedkoopste uit?
icon

Beste antwoord door Klaas-Jan NS 21 augustus 2017, 14:09

Bedankt voor je advies en reactie iMark. Soms is een Altijd Vrij abonnement overigens (bijna) net zo duur als Traject Vrij en heb je dus de vrijheid om door heel Nederland te treinreizen. Ook dan is een toeslag voor de IC Direct overigens nodig.
Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Voor het reizen in de spitsuren betaalt men in Nederland de hoofdprijs en zijn er geen kortingsmogelijkheden. De minst dure oplossing is het nemen van een Traject Vrij abonnement. Voor reizen via de HSL tussen Rotterdam en Schiphol komt daar nog de toeslag voor de IC Direct bij (voor veel sneller reizen).
http://www.ns.nl/abonnementen/traject-vrij.html
Bedankt voor je advies en reactie iMark. Soms is een Altijd Vrij abonnement overigens (bijna) net zo duur als Traject Vrij en heb je dus de vrijheid om door heel Nederland te treinreizen. Ook dan is een toeslag voor de IC Direct overigens nodig.

Reageer