Gorinchem - Amsterdam, NS flex dal vrij | NS Community

Gorinchem - Amsterdam, NS flex dal vrij



Toon eerste bericht

91 reacties

Badge +3

In een ander (nogal recent, zie hier) topic gaf iemand aan dat Qbuzz zegt dat ze eigen voorwaarden hebben, en ze zich dus (waarom en sinds wanneer?) niet aan die van de NS hoeven te houden.

Fijn om te weten, als dat zo afgesproken is of zo. Voor de bussen misschien?

Ik ben benieuwd… rond kerst 2019 zou het al opgelost zijn volgens hun IT-afdeling.

Met dank aan alle oplettende (nieuwe) NS Flex klanten… :rolling_eyes:

Thank you. I did. For trip from Gorinchem to Amsterdam it works. But for trip from Amsterdam to Gorinchem - not! How can I correct this? I use this route every day

Sorry Stijn, Ik geloof je helaas niet.

 

Het is dat @Toefor Onijn 9 dagen geleden weer een reactie heeft geplaatst. Als dat niet gebeurd was, ben ik er persoonlijk van overtuigd dat we niets meer van dit topic hadden gehoord. Je gaf zelf meer dan 2 maanden geleden aan dat er hard aan werd gewerkt, dit is dus echt niet het geval. 

Na 1 maand had je dan best wel kunnen posten dat je helaas nog niets gehoord had. Dan was het proactief geweest. Nu reageer je omdat er iemand zich afvraagt waarom er nog steeds geen antwoord is. 

 

Wat dat betreft kan je een voorbeeld nemen aan collega Erryt. Die geeft minimaal 2 wekelijks een update van de topics die hij onder zijn hoede heeft.

 

Meestal in de trend van: Helaas heb ik nog niets van de desbetreffende afdeling vernomen.

 

Maar dan weet je in ieder geval dat hij er wel mee bezig is.

Update: Voor nu zal ik dit topic laten rusten, gezien alle beperkingen vooralsnog zijn verlengd. Eind april zal ik kijken of er meer bekend is.

Hello burivykh and welcome to the NS Community.

I can see that Thom already provided you with a response. If I check your picture, you checked in on Geldermalsen during the peak hours. That is why you paid for that journey. The peak hours are on workdays from 06:30-09:00 and from 16:00-18:30.

Het valt me op dat jullie als NS’ers op dit forum wel heel vaak geen reactie krijgen van de rest van NS, zeg maar.

The trip from Geldermalsen to Dordrecht was the second part of a larger trip, from Amsterdam Zuid to Dordrecht. Since burivykh checked in during the off-peak hours at Amsterdam Zuid and he has NS Flex Dal Vrij, he should not have been charged for Geldermalsen-Dordrecht.

You are correct sir. @burivykh I would urge you to contact our Customer Service about this matter and let them check it for you! The best way to contact the customer service is Social Media!
Reputatie 6
Badge +2

Kloppen de tijden van de uitcheck bij NS en de incheck bij Qbuzz (de incheck bij Qbuzz mag niet eerder zijn dan de uitcheck bij NS)?


In minuten uitgedrukt zijn ze gelijk. Ik heb er niet aan gedacht om voor de zekerheid een minuut te wachten, dat moet ik onthouden voor de volgende keer.


Ik heb het nu getest met de tijd van inchecken bij Qbuzz (volgens Qbuzz) in een minuut die later is dan de tijd van uitchecken bij NS (volgens NS). Het resultaat is hetzelfde, dus daar ligt het niet aan.

Ik heb nog geen factuur, maar afgaand op bedragen vermeld bij de transacties op Mijn NS en de app van NS is het probleem nog niet opgelost. 

De kostenteller is nog altijd niet helemaal betrouwbaar, Dennis. Zou je de factuur toch nog even af willen wachten en de uitkomst daarvan met ons delen?

Reputatie 5

Via mail verrassend snel een nieuwe reactie van Qbuzz.

Met excuses voor het verkeerde antwoord en dat er wordt gezocht naar een oplossing voor dit probleem. Daarbij is de verwachting dat dit probleem voor het einde van het jaar (2019) verholpen gaat zijn.

Nu weet ik niet hoeveel waarde ik aan die laatste toezegging moet hechten, maar het antwoord is in ieder geval al een stuk concreter dan wat ik tot nu toe van NS te horen heb gekregen. Verder dan ‘we geven het door aan de Flex afdeling’ gaat het eigenlijk niet en tot op heden is er, voor zover ik weet, nog geen enkele reactie teruggekomen.

Zou toch fijn zijn als er ook vanuit NS een reactie komt over dit onderwerp. Liefst een bevestiging dat het probleem bekend is en dat er samen met Qbuzz wordt gewerkt aan een oplossing. Dat zou toch mooi zijn? Ik wacht het geduldig af.

Update: Ik heb begrepen dat er momenteel nog een aantal testen lopen. Naar verwachting krijgen we volgende week de resultaten daarvan. Hopelijk valt er dan iets meer te zeggen.

Badge +3

Dank voor de terugkoppeling!

Dan speelt dat probleem met een ontbrekend ‘Reizen op Saldo’ product dus niet bij Qbuzz/R-Net (Merwedelingelijn Dordrecht - Geldermalsen).

Of het (door Connexxion) op de Valleilijn Amersfoort - Ede-Wageningen al opgelost is weet ik niet, maar dat was toen de geadviseerde ‘workaround’. De pagina op hun website daarover is trouwens weg, dus daar zal het inmiddels ook wel werken.

Voor wat betreft het product ‘Reizen op Saldo NS’ maakt het niet uit of dat op een kaart staat, want dat kan zelfs een anonieme zijn en is géen abonnement.

Heel vroeger was dat nodig om met NS te kunnen reizen, en dan moest je 1e of 2e klas kiezen (kaart eenmalig activeren voor reizen met NS).

Tegenwoordig staat het niet meer op nieuwe kaarten (je reist standaard 2e klas met NS) maar het wordt dus blijkbaar (nog steeds?) automatisch op elke kaart gezet als je saldo laadt bij een NS kaartautomaat?

En bij OV-chip staat het dan als ‘abonnement’… Bij Mijn NS natuurlijk niet, tenzij je kijkt in de oude omgeving bij https://www.ns.nl/selfservice/producten maar het doet verder niets natuurlijk.

Als er staat Reizen op Saldo NS korting is dat een oud VDU. Lekker duidelijk.

 

Ik was nog niet benaderd door mijn collega hierover, vandaar dat ik de vraag ook nog niet had gezien. Ik heb er destijds vrij weinig informatie over gekregen, maar ik zal eens een poging wagen om meer informatie te krijgen vanuit onze NS Flex afdeling.

Update: Wederom heb ik geen verdere informatie, ik wacht nog steeds op een reactie.

Badge +3

Heeft er al iemand getest of het toevoegen van het product Reizen op Saldo NS (óók bij Flex!) op een ov-chipkaart het probleem oplost?

Zou natuurlijk niet nodig moeten zijn, maar wellicht handig als ‘workaround’ totdat Qbuzz het zelf fixt. 

Ben ik het met je eens, Toefor Onijn. Ook voor ons als Moderators is dit vrij frustrerend. Ik heb inmiddels begrepen dat onze NS Flex afdeling ook contact heeft gezocht met QBuzz en aan heeft gegeven dat hun oplossing niet werkt. Ik weet echter niet of QBuzz daar al op gereageerd heeft, ik heb gevraagd om een update.

Reageer