beantwoord

Gratis 40% kortingsabonnement opeens verlengd

  • 30 maart 2015
  • 1 reactie
  • 117 Bekeken

Vorig jaar ben ik afgestudeerd en kreeg ik 1 jaar gratis een 40% kortingsabonnement. Bij mijn internetbankieren kreeg ik enkele weken geleden opeens de melding dat er binnenkort €50 zal worden afgeschreven door de NS voor een kortingsabonnement. Ik heb de afschrijving geblokkeerd, de klantenservice gebeld om het abonnement op te zeggen en vervolgens bij een automaat het abonnement gedeactiveerd. Enkele dagen later krijg ik alsnog een betalingsherinnering met de mededeling dat er een incassobureau op mij af wordt gestuurd wanneer ik niet betaal. Wederom de klantenservice gebeld om aan te geven dat ik dit abonnement helemaal niet wil en inmiddels zelfs heb stopgezet. De medewerkster geeft aan dat ik alsnog voor 1 maand dien te betalen (soort opzegtermijn). Ik moet echter wél de betalingsherinnering van €50 betalen . Binnen enkele weken zou ik dan het resterende bedrag teruggestort krijgen op mijn rekening. Ik vind dit niet evenredig, 1 maand is afgerond €4,17. Ik heb aangegeven dat ik best €4,17 over wil schrijven maar geen €50. De medewerkster geeft aan dat het helaas niet zo werkt omdat de NS dit niet in hun systeem voor elkaar kan krijgen. Ik ben dus gedwongen om alsnog de €50 te betalen en maar te hopen dat ik de resterende €45, 83 zsm ontvang. Knap waardeloos en bovendien nogal omslachtig. NS kan ik hierover opheldering krijgen?
icon

Beste antwoord door Janou NS 30 maart 2015, 13:55

Vorig jaar ben ik afgestudeerd en kreeg ik 1 jaar gratis een 40% kortingsabonnement. Bij mijn internetbankieren kreeg ik enkele weken geleden opeens de melding dat er binnenkort €50 zal worden afgeschreven door de NS voor een kortingsabonnement. Ik heb de afschrijving geblokkeerd, de klantenservice gebeld om het abonnement op te zeggen en vervolgens bij een automaat het abonnement gedeactiveerd. Enkele dagen later krijg ik alsnog een betalingsherinnering met de mededeling dat er een incassobureau op mij af wordt gestuurd wanneer ik niet betaal. Wederom de klantenservice gebeld om aan te geven dat ik dit abonnement helemaal niet wil en inmiddels zelfs heb stopgezet. De medewerkster geeft aan dat ik alsnog voor 1 maand dien te betalen (soort opzegtermijn). Ik moet echter wél de betalingsherinnering van €50 betalen . Binnen enkele weken zou ik dan het resterende bedrag teruggestort krijgen op mijn rekening. Ik vind dit niet evenredig, 1 maand is afgerond €4,17. Ik heb aangegeven dat ik best €4,17 over wil schrijven maar geen €50. De medewerkster geeft aan dat het helaas niet zo werkt omdat de NS dit niet in hun systeem voor elkaar kan krijgen. Ik ben dus gedwongen om alsnog de €50 te betalen en maar te hopen dat ik de resterende €45, 83 zsm ontvang. Knap waardeloos en bovendien nogal omslachtig. NS kan ik hierover opheldering krijgen?

Hi jmdeyk! Ik heb net op jou gereageerd via een ander topic 🙂. Je mag mij dus een privébericht sturen!
Bekijk origineel

1 reactie

Vorig jaar ben ik afgestudeerd en kreeg ik 1 jaar gratis een 40% kortingsabonnement. Bij mijn internetbankieren kreeg ik enkele weken geleden opeens de melding dat er binnenkort €50 zal worden afgeschreven door de NS voor een kortingsabonnement. Ik heb de afschrijving geblokkeerd, de klantenservice gebeld om het abonnement op te zeggen en vervolgens bij een automaat het abonnement gedeactiveerd. Enkele dagen later krijg ik alsnog een betalingsherinnering met de mededeling dat er een incassobureau op mij af wordt gestuurd wanneer ik niet betaal. Wederom de klantenservice gebeld om aan te geven dat ik dit abonnement helemaal niet wil en inmiddels zelfs heb stopgezet. De medewerkster geeft aan dat ik alsnog voor 1 maand dien te betalen (soort opzegtermijn). Ik moet echter wél de betalingsherinnering van €50 betalen . Binnen enkele weken zou ik dan het resterende bedrag teruggestort krijgen op mijn rekening. Ik vind dit niet evenredig, 1 maand is afgerond €4,17. Ik heb aangegeven dat ik best €4,17 over wil schrijven maar geen €50. De medewerkster geeft aan dat het helaas niet zo werkt omdat de NS dit niet in hun systeem voor elkaar kan krijgen. Ik ben dus gedwongen om alsnog de €50 te betalen en maar te hopen dat ik de resterende €45, 83 zsm ontvang. Knap waardeloos en bovendien nogal omslachtig. NS kan ik hierover opheldering krijgen?

Hi jmdeyk! Ik heb net op jou gereageerd via een ander topic 🙂. Je mag mij dus een privébericht sturen!

Reageer