beantwoord

Gratis Dal Voordeel in tussenjaar?

• 24 oktober 2014
  • 9 reacties
  • 1917 Bekeken

Als je gestopt of klaar bent met je studie kun je gratis een Dal Voordeel abonnement aanvragen (binnen drie maanden na stopzetten van studentenreisproduct). Ik ben officieel 'gestopt' met mijn studie, maar zal deze waarschijnlijk later weer oppakken. Geldt de gratis Dal Voordeel actie ook in een tussenjaar? Zo ja, kan ik na of tijdens de looptijd van het Dal Voordeel abonnement opnieuw het studentenreisproduct aanvragen wanneer ik weer ga studeren?
icon

Beste antwoord door Gert-Jan G 24 oktober 2014, 15:50

Je kunt het juist alleen nu gebruiken en niet meer na afloop van je studie of maximaal aantal jaren reisrecht. Zodra je je studentenreisproduct een keer beëindigd wordt de actiecode drie maanden geldig. Het kan wel verstandig zijn om gratis een nieuwe ov-chipkaart te bestellen omdat je toekomstige studentenreisproduct meer kortingsuren biedt dan DalVoordeel en dat kan dan vaak niet samen op een kaart.
Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 4
Badge
Je kunt het juist alleen nu gebruiken en niet meer na afloop van je studie of maximaal aantal jaren reisrecht. Zodra je je studentenreisproduct een keer beëindigd wordt de actiecode drie maanden geldig. Het kan wel verstandig zijn om gratis een nieuwe ov-chipkaart te bestellen omdat je toekomstige studentenreisproduct meer kortingsuren biedt dan DalVoordeel en dat kan dan vaak niet samen op een kaart.
Welkom op het forum Max van Delft!

Je kunt ook in een tussenjaar gebruikmaken van het aanbod voor ex-studenten, zolang je maar binnen 3 maanden na het stoppen van je Studentenreisproduct een abonnement aanvraagt. Houd er wel rekening mee dat je maar 1 keer van deze actie gebruik kunt maken. Het is verder inderdaad niet aan te raden om twee abonnementen (die elkaar overlappen) op 1 OV-chipkaart te plaatsen. Je kunt het Dal Voordeel abonnement daarom het beste i.c.m. een nieuwe gratis OV-chipkaart bestellen.

P.s. Ik heb je topic verplaatst naar het subforum Acties en uitjes en de titel aangepast om de vindbaarheid te vergroten.
Reputatie 4
Badge
Houd er wel rekening mee dat je maar 1 keer van deze actie gebruik kunt maken.

En als je er nu geen gebruik van maakt kan dat helemaal niet meer. Er staan op dit forum tal van reacties van studenten die tijdens hun studie om diverse redenen even geen studentenreisrecht hebben gehad en nu bij het definitief beëindigen van het reisproduct niet meer van de actie gebruik kunnen maken omdat de drie maanden ongewenst zijn ingegaan op een moment dat zij helemaal geen gebruik konden maken van het aanbod voor korting op een jaarabonnement. Of je nu een maand of een jaar geen studentenreisrecht afneemt, de aanbieding is foetsie.
@Gert-Jan G
Dan gaat het meestal om gevallen waarin de laatste maanden studentenreisrecht wegens verblijf in het buitenland als OV-vergoeding zijn ontvangen (of om gevallen waarin men simpelweg te laat is met aanvragen). Dat is een andere situatie dan wanneer je na een onderbreking het resterende recht op een studentenreisproduct in de vorm van een week- of weekend-ov nog kunt gebruiken.
Als je aan een nieuwe studie begint na een tussenjaar heb je (vaak) weer recht op Studentenreisrecht. Waar ik op doelde is dat je na je afstuderen niet opnieuw in aanmerking komt voor het aanbod.
Als je aan een nieuwe studie begint na een tussenjaar heb je (vaak) weer recht op Studentenreisrecht. Waar ik op doelde is dat je na je afstuderen niet opnieuw in aanmerking komt voor het aanbod.

Het is mij niet helemaal duidelijk. In mijn tussenjaar zet ik mijn studentenreisproduct op stop. Als ik in dit tussenjaar niet op het aanbod (gratis Dal Voordeel abonnement) inga, wordt dan na het hervatten + afronden van mijn studie nogmaals dit voordeel aangeboden?
Het is mij niet helemaal duidelijk. In mijn tussenjaar zet ik mijn studentenreisproduct op stop. Als ik in dit tussenjaar niet op het aanbod (gratis Dal Voordeel abonnement) inga, wordt dan na het hervatten + afronden van mijn studie nogmaals dit voordeel aangeboden?
Nee, het kan alleen nadat het studentenreisproduct voor het eerst is stopgezet.
Welkom op het forum Max van Delft!

Je kunt ook in een tussenjaar gebruikmaken van het aanbod voor ex-studenten, zolang je maar binnen 3 maanden na het stoppen van je Studentenreisproduct een abonnement aanvraagt. Houd er wel rekening mee dat je maar 1 keer van deze actie gebruik kunt maken. Het is verder inderdaad niet aan te raden om twee abonnementen (die elkaar overlappen) op 1 OV-chipkaart te plaatsen. Je kunt het Dal Voordeel abonnement daarom het beste i.c.m. een nieuwe gratis OV-chipkaart bestellen.

P.s. Ik heb je topic verplaatst naar het subforum Acties en uitjes en de titel aangepast om de vindbaarheid te vergroten.

Jij raadt dus aan om het dalurenabonnement te bestellen inclusief een nieuwe ov kaart? Maar kan ik dan na mijn tussenjaar het studentenreisproduct weer aanzetten op mijn oude ov en daarmee verder reizen? Of moet ik mijn dalurenabbo gewoon op mijn huidige ov (waar studentenreisproduct opstond en volgend kaar weer op komt) zetten?
Dit topic is al een aantal jaren oud, maar je kan deze abonnementen niet combineren. Indien je meer dan een jaar geen studentenabonnement krijgt kan je deze op je huidige OV-chipkaart plaatsen. Anders kan je deze beter op een nieuwe persoonlijke OV-chipkaart plaatsen.

Reageer