beantwoord

Gratis reizen buiten traject abonnement?

• 9 augustus 2019
  • 5 reacties
  • 181 Bekeken

Dag iedereen,
Ik heb een NS abonnement van Breda tot Hazeldonk (grensabonnement). Ik had laatst wat geld op mijn OV-kaart gezet om naar Tilburg te reizen. Vandaag moest ik naar Den Bosch, dus ik ga naar de automaat om extra geld op te laden, maar ik zie dat er nog steeds hetzelfde bedrag op staat. Bij terugkeer in Breda nog eens gecheckt en nog steeds hetzelfde bedrag. Op mijn NS staan deze reizen wel geregistreerd, maar met een kost van 0 euro. Deze reizen waren niet tijdens de daluren (ik heb ook geen gratis daluren optie in mijn abonnement denk ik). Ik had begrepen dat ik enkel gratis zou kunnen reizen binnen mijn traject, maar nu ben ik heel benieuwd naar wat er dan allemaal is inbegrepen.
Ik hoop dat dit geen fout is en dat ik dan met deze post mijn eigen ruiten ga ingooien 😂😂
Groeten,
Wouter
icon

Beste antwoord door bryan 9 augustus 2019, 20:19

Treinreizen buiten je traject worden later per automatische incasso geïnd. Het geld wat op je pc chipkaart staat kun je alleen gebruiken voor de bus, metro of tram.

Binnrn enkele dagen staat de juiste prijs van je reizen in Mijn NS.
Bekijk origineel

5 reacties

Bij Traject Vrij reist u niet op saldo maar op rekening, de kosten van de reizen buiten het afgekochte traject worden maandelijks via een automatische incasso van uw rekening gehaald. In Mijn NS worden de reiskosten getoond, maar dit gebeurt vaak pas 72 uur na het maken van de reis en in sommige gevallen nog langer.
Het zou niet meer dan logisch zijn als NS gewoon een lijst van stations zou publiceren waar u met uw abonnement zonder kosten kunt in- en uitchecken, zodat u ook weet wat voor product u hebt gekocht, helaas wil NS die informatie niet verstrekken.
Reputatie 5
Badge
Treinreizen buiten je traject worden later per automatische incasso geïnd. Het geld wat op je pc chipkaart staat kun je alleen gebruiken voor de bus, metro of tram.

Binnrn enkele dagen staat de juiste prijs van je reizen in Mijn NS.
Welkom op de NS Community, WouterStassen. Ik hoop dat je iets met de gegeven antwoorden kan! Saldo onder 30,- euro kan je verder bij de balie van je kaart laten halen en het is dus ook op te maken bij bus, tram en metro!

.Het zou niet meer dan logisch zijn als NS gewoon een lijst van stations zou publiceren waar u met uw abonnement zonder kosten kunt in- en uitchecken, zodat u ook weet wat voor product u hebt gekocht, helaas wil NS die informatie niet verstrekken.

Dat zou een gigantisch document worden, aangeven wat binnen het traject is bij elk mogelijke traject. Bij Breda - Hazeldonk is alles daarbuiten een reis buiten het traject, elke mogelijke Nederlandse reis.
Welkom op de NS Community, WouterStassen. Ik hoop dat je iets met de gegeven antwoorden kan! Saldo onder 30,- euro kan je verder bij de balie van je kaart laten halen en het is dus ook op te maken bij bus, tram en metro!

.Het zou niet meer dan logisch zijn als NS gewoon een lijst van stations zou publiceren waar u met uw abonnement zonder kosten kunt in- en uitchecken, zodat u ook weet wat voor product u hebt gekocht, helaas wil NS die informatie niet verstrekken.
Dat zou een gigantisch document worden, aangeven wat binnen het traject is bij elk mogelijke traject. Bij Breda - Hazeldonk is alles daarbuiten een reis buiten het traject, elke mogelijke Nederlandse reis.

Als je die lijst gewoon op de bestelpagina toont bij het gekozen traject zal het met die lengte reuze meevallen, ik denk liever in oplossingen dan in problemen.
Badge +3
Denk dat het ook wel meevalt, want er hoeft helemaal geen document te zijn.

Gewoon iets bouwen dat bij invullen van een traject aangeeft van/naar welke stations je ook mag zonder kosten (bijv. Amsterdam CS bij een trajectabonnement Weesp - Leiden).

Plus eventueel waar je mag overstappen zonder door poortjes te gaan (via Utrecht als je bijv. een abonnement Amersfoort - Schiphol hebt).

En aangeven dat je bij bijv. Leiden - Alkmaar kosten krijgt als je via Sloterdijk gaat en daar de poortjes gebruikt, ook al is dat sneller en geeft de reisplanner die optie nogal graag aan.

En als er dan óók een (cross-platform) overstap op Zaandam mogelijk is, dan dat ook erbij aangeven want dan hoef je niet door poortjes of een boel trappen te lopen zoals op Sloterdijk.

Reageer