beantwoord

Grensabonnement geeft geen korting op reizen bij Arriva

• 28 december 2016
  • 2 reacties
  • 150 Bekeken

Gisteren 27 december reisde ik van Emmen naar Zwolle (vertrek 12.15) en checkte in met mijn persoonlijke kaart waarop een grensabonnement staat. Volgens de NS kan ik daarmee met 40% korting reizen bij alle treinvervoerders. (https://www.ns.nl/producten/overige-abonnementen/p/grensabonnement-jaar). Bij het uitchecken zag ik echter dat ik de volle prijs heb betaald. Dit is me al eens eerder overkomen en bij navraag bij een servicekantoor van Arriva zeiden ze me dat ik geen recht op korting heb bij Arriva.
Hoe zit het nu precies, en waar kan ik eventueel teveel betaald geld terugvragen?
icon

Beste antwoord door Klaas-Jan NS 28 december 2016, 17:21

"Met een Grensabonnement checkt u niet in en uit bij NS en de andere treinvervoerders. Zo voorkomt u dat er onterecht saldo wordt afgeschreven. Voor een treinreis buiten uw traject, kunt u een enkele reis of retour, met of zonder korting, op uw Grensabonnement zetten bij een kaartautomaat. Of u koopt een Enkel of Retour als e-ticket voor een reis buiten uw traject. Zo profiteert u buiten uw traject nog steeds van 40% korting in de voordeeluren. Het is niet mogelijk op saldo te reizen."

Ik zal doorgeven dat dit niet bij iedere vervoerder duidelijk is.
Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 6
Badge +2
https://www.ns.nl/producten/overige-abonnementen/p/grensabonnement-jaar:

"Met een Grensabonnement checkt u niet in en uit bij NS en de andere treinvervoerders. Zo voorkomt u dat er onterecht saldo wordt afgeschreven. Voor een treinreis buiten uw traject, kunt u een enkele reis of retour, met of zonder korting, op uw Grensabonnement zetten bij een kaartautomaat. Of u koopt een Enkel of Retour als e-ticket voor een reis buiten uw traject. Zo profiteert u buiten uw traject nog steeds van 40% korting in de voordeeluren. Het is niet mogelijk op saldo te reizen."

bij navraag bij een servicekantoor van Arriva zeiden ze me dat ik geen recht op korting heb bij Arriva.
Als de controleurs dit ook denken wordt het bovenstaande niet geaccepteerd en moeten NS en Arriva dit samen oplossen.

In Zwolle moet je misschien van het NS-poortje gebruikmaken om het station te verlaten, ook als je met Arriva hebt gereisd. bijdragevandennis

Ik zal doorgeven dat dit niet bij iedere vervoerder duidelijk is.

Reageer