beantwoord

Grensabonnement met BE bankrekening

• 10 april 2019
  • 16 reacties
  • 423 Bekeken

Hi, ik probeer om een grensabonnement (Rotterdam-Hazeldonk) aan te kopen zonder NL rekeningnummer. Ik heb al een persoonlijk OV-chipkaart gekocht (via paypal) maar kan geen abonnement aankopen online/in het station. Telefonisch is ook erg moeilijk en duurt min. 10 dagen. Heeft er iemand een snellere manier?
icon

Beste antwoord door Danny NS 10 april 2019, 19:16

Hoi JolienDG en welkom bij de NS Community!

Wat vreemd dat het je niet lukt bij de balie. Ik neem aan dat je een Belgisch rekeningnummer hebt? Hiermee kan je (volgens mijn gegevens) bij de balie gewoon direct een grensabonnement aanschaffen.
Bekijk origineel

16 reacties

Hoi JolienDG en welkom bij de NS Community!

Wat vreemd dat het je niet lukt bij de balie. Ik neem aan dat je een Belgisch rekeningnummer hebt? Hiermee kan je (volgens mijn gegevens) bij de balie gewoon direct een grensabonnement aanschaffen.
Hi Danny - dat dacht ik ook (had NS chat bevestigd) maar aan de balie konden ze dit niet doen. Ze hebben het help center toen gebeld, maar die wisten het ook niet. Enig idee hoe dit dan te doen? Bedankt alvast!
Ik heb dan helaas als enige oplossing dat het telefonisch voor je zal worden besteld. Echter, kan het dan pas na 10 dagen ingaan. Wanneer wil je gebruik maken van het abonnement?
Vanaf volgende week maandag liefst - ik reis bijna elke weekdag naar Rotterdam dus best een grote kost zonder abonnement! Is er een manier om die 10 dagen sneller te laten ingaan?
Ik vrees van niet, Jolien! Je kan het nog een keer vragen bij de balie. Ik heb zojuist de bevestiging gekregen dat dit voor hen gewoon mogelijk is.
Alright, dan probeer ik nog een keer met deze boodschap en bevestiging 🙂
Top! Laat je het weten hoe het is gegaan?
Badge +3
Volgens mij hebben we elkaar hier eerder over gesproken (op Twitter)?

Dan heb je in ieder geval je persoonlijke kaart (via PayPal, zonder Automatisch saldo opladen bestellen want anders lukt het niet!) en kan je vervolgens bij een balie terecht.

Via de klantenservice kan ook, maar dan zit je inderdaad met die 10 dagen om je buitenlandse IBAN te verifiëren voor incasso/domicilie.

Er zijn nog wel mogelijkheden om e.e.a. te versnellen/versoepelen door zelf handmatig € 0,01 over te maken naar NS, maar daarvoor moet je bij @herrie zijn, die weet daar alles van!

Succes!
@JolienDG,

Eind 2015 heb ik mijn Weekend Vrij-abonnement aan de balie van Rotterdam Centraal gekocht.

Na wat aandringen en met de hulp van een tweede servicemedewerker vonden ze een map met een handleiding "abonnement aankopen zonder iDeal" in een bakje tegen de muur. Ook met een Belgisch rekeningnummer.

Het voordeel van een aankoop aan een balie is dat je met een jaarabonnement direct tijdelijk reisrecht op de kaart kunt zetten.

Kies hier best een rustig moment voor uit. Omdat TLS mijn gegevens nog niet had doorgegeven was de medewerker maar een half uur bezig op een rustige zaterdagnamiddag aan het begin van de kerstvakantie.

Persoonlijk zou ik niet voorstellen om dit in Roosendaal of Breda te doen. In Rotterdam zijn er drie loketten nationaal. In Breda en Roosendaal maar twee (die mogelijks niet gelijktijdig bemand zijn).

Edit:
@Robert B,

Ik weet nog altijd niet of dit door mijn bank kwam of door iets langs de kant van NS.

Ik heb recent een tijdelijke Museumkaart gekocht. Zij rekenen 3,... euro extra voor verzending naar het buitenland. Afwachten of dat binnenkort wel lukt. De definitieve kaart is ondertussen al wel aangekomen.
Reputatie 6
Badge +1
Ervaring leert dat idd niet iedere medewerker tickets & service op de hoogte is van alle mogelijkheden. Dus probeer het vooral nog eens bij (een ander) loket.
Bedankt voor de tips!
@Danny NS helaas weer de boodschap gekregen dat dit niet aan de servicebalie kan - kan je misschien navragen hoe de baliemedewerkers dit abonnement kunnen laden als je bevestiging hebt dat dit kan? Bedankt alvast!
Ik heb dan helaas als enige oplossing dat het telefonisch voor je zal worden besteld. Echter, kan het dan pas na 10 dagen ingaan. Wanneer wil je gebruik maken van het abonnement?

Ik vraag me af: wat zal gebeuren als de medewerker aan het telefoon deze beperking niet kent. Wij hebben vorige week een abonnement besteld met Duitse rekening / adres. De medewerker dacht dat het abonnement al de volgende dag kan ingaan. Ik denk dat we precies 10 dagen tevoren hadden besteld (geen werkdagen) en hebben al een bevestiging en rekening met de juiste datum gekregen. (maar nog geen bericht dat we het product kunnen afhalen). Maar wat zal gebeuren als JolienDG belt en de telefoonmedewerker een abonnement vanaf 17.04.2019 in het systeem invoert?
Bedankt voor de tips!
@Danny NS helaas weer de boodschap gekregen dat dit niet aan de servicebalie kan - kan je misschien navragen hoe de baliemedewerkers dit abonnement kunnen laden als je bevestiging hebt dat dit kan? Bedankt alvast!

@JolienDG,

Aan welk loket probeer je dit abonnement te kopen? Misschien kan @Emma NS of een van de andere moderatoren dan contact opnemen met het servicecenter om het vlotter te laten verlopen.

Ik moet ook wel toegeven dat mijn eerste poging in 2015 in Eindhoven werd afgesloten met de melding "dat ik nergens in Nederland een abonnement aan de balie kon aankopen met mijn Belgische IBAN". Pakweg 2 en een half uur later was ik in het bezit van mijn abonnement.
Hi @herrie thanks! @Emma NS - aan de service balie in Rotterdam, de medewerkers zijn erg vriendelijk maar vinden oprecht niet hoe ze me kunnen helpen.
Dat spijt mij om te lezen JolienDG.

Ben je inmiddels in het bezit van het het abonnement?
Badge +3
Ik zou gewoon een uitdraai van dit topic meenemen, of verwijzen naar j.mp/belgischeiban (korte link naar dit topic).

Wellicht is men niet op de hoogte van de extra stappen (tijdelijk reisrecht, 10 dagen voor verificatie IBAN etc.) en geeft men het daarom maar op omdat ze het onlogisch vinden.

Reageer