Groot verschil tussen per maand of per jaar betalen

• 3 augustus 2014
  • 12 reacties
  • 1615 Bekeken

Waarom zit er bij per maand of per jaar betalen zo'n groot verschil tussen de bedragen het scheelt mij 60 euro per maand op een maand bedrag van 297 euro.

12 reacties

Als u het heeft over Traject Vrij, dan gaat het niet over per maand of per jaar betalen, maar over het afsluiten van een maandabonnement of een jaarabonnement. Die laatste is pas na het eerste abonnementsjaar opzegbaar, maar heeft het voordeel dat de jaarprijs overeenkomt met ongeveer 10x de maandprijs van het maandabonnement. Ook voor Traject Vrij jaar kunt u per maand betalen.
Bedankt voor de info geheel duidelijk nu!

Gr Ben
Als alles duidelijk is, wil je dan even het antwoord van Pe_Pe al goede antwoord markeren? Op dit moment staat je vraag nog als onbeantwoord
Badge
Bhartog, welkom op het forum. Wat Pe_pe aangeeft klopt niet meer. Dat was alleen bij het Jaartrajectkaart. Bij Traject Vrij is dit anders. Wat precies de reden is durf ik niet te zeggen, maar Jaarkaarthouders van Traject Vrij betalen minder, omdat de transactiekosten lager liggen. Ik heb je vraag verplaatst naar het topic 'abonnementen'.
Groet, Leny
Wat klopt er niet aan dat antwoord dan? De reisplanner toont toch duidelijk twee verschillende prijzen voor Traject Vrij Jaar en Traject Vrij Maand, waarbij de laatste zo'n 20% hoger ligt. En op deze pagina staat dat Traject Vrij Jaar per maand betaald kan worden:

Betaling vaste kosten voor traject vooraf per maand of jaar via automatische incasso. Reizen buiten het traject worden maandelijks achteraf betaald via automatische incasso.

en eveneens dat Traject Vrij Jaar het eerste jaar niet opzegbaar is

Traject Vrij Jaar is na het eerste jaar maandelijks opzegbaar. Indien u al langer dan een jaar een Jaartrajectabonnement heeft, dan is Traject Vrij al direct maandelijks opzegbaar.

Ik word niet graag door een NS-medewerker van liegen beschuldigd als dezelfde informatie op de website van NS zelf staat.
Badge
Pe_pe, ik geef in dit topic ook niet aan dat je aan het liegen bent. Ik geef alleen aan dat de informatie over Traject Vrij helaas niet juist is. 10x maandbedrag was bij het Jaartrajectkaart. Maar dat geldt niet bij een Traject Vrij (jaar). Je bijdrage op het forum waarderen we enorm.
Bij de prijzen die de reisplanner noemt (helaas heeft NS nog niet de moeite genomen om de tarieventabel voor Traject Vrij bij de andere tarieven op de webpagina te zetten) zit er minder dan een half procent verschil tussen 10x de maandprijs van Traject Vrij Maand en 12x de maandprijs van Traject Vrij Jaar. Ik zie dus niet in wat er niet juist is aan:

Die laatste is pas na het eerste abonnementsjaar opzegbaar, maar heeft het voordeel dat de jaarprijs overeenkomt met ongeveer 10x de maandprijs van het maandabonnement.
Reputatie 4
Badge
En als het de transactiekosten zouden zijn zou dat

A. niet verschillend tussen verschillende trajecten moeten zijn.
B. ook van toepassing bij betaling per maand van een jaarabonnement moeten zijn (en die 4%? korting voor betaling ineens is juist verdwenen)
C. Wel heel erg hoog zijn, t lijkt wel een woekerpolis.
Reputatie 6
Badge +2
helaas heeft NS nog niet de moeite genomen om de tarieventabel voor Traject Vrij bij de andere tarieven op de webpagina te zetten
Drie maanden geleden zei Laura dat ze daar achteraan zou gaan (https://forum.ns.nl/abonnementen-2/traject-vrij-1613/index1.html#post9933). Heeft er bij NS nog niemand tijd gehad voor dit kleine karweitje, of heeft NS geheime motieven om de tarieven onoverzichtelijk te houden?

Ik krijg wel de indruk dat bij NS-trajecten van hetzelfde aantal t.e. de prijzen gelijk zijn. Ik ging daar altijd al van uit, maar het mysterieuze ontbreken van een tabel deed me daar even aan twijfelen.
Reputatie 6
Badge +2
(..) zit er minder dan een half procent verschil tussen 10x de maandprijs van Traject Vrij Maand en 12x de maandprijs van Traject Vrij Jaar.
Bij 50 t.e. kom ik op 9,6 maal de maandprijs, dus inderdaad ongeveer 10. Ik heb de indruk dat dit ook ongeveer geldt voor andere afstanden. Wat Leny zegt, dat het niet juist is, klopt dus niet. Wel is de afwijking meer dan een half procent.
Oeps, pardon, kommafoutje. :$
Dat moet inderdaad minder dan 5% zijn. De prijzen van 12 maanden TV jaar zijn ongeveer 9,6 tot 9,7 maanden TV maand.
Wat mijn collega Leny aangeeft klopt in principe wel, omdat je nu wel 12 maanden betaald. De prijs daarentegen komt wel ongeveer neer op 10 maanden i.p.v. 12 maanden en daarin heeft Pe_pe gelijk. Leny gaf dit aan, omdat het niet exact de prijs van 10 maanden is, maar er vaak een klein prijsverschil in kan zitten.

Reageer