beantwoord

GVB i.c.m. NS Flex

• 19 augustus 2020
  • 5 reacties
  • 200 Bekeken

Gisteren overgeschakeld van een NS Voordeeluren-abonnement naar een NS Flex Basis abonnement. Dat blijkt ongewenste consequenties te hebben voor je abonnementen bij andere vervoersmaatschappijen! Ik woon in Amsterdam en als ik in deze stad reis met de bus, tram of metro maak ik gebruik van mijn abonnement bij het GVB (= Gemeentelijk Vervoersbedrijf). Ik krijg van het GVB een 65+-korting MAAR DIE BLIJKT VERVALLEN TE ZIJN BIJ HET NS FLEX-ABONNEMENT! Dat was natuurlijk niet mijn bedoeling! Ik wilde mijn NS-abonnement wijzigen maar niet mijn andere o.v.-abonnementen. Dit is voor mij onacceptabel 

icon

Beste antwoord door Thom 19 augustus 2020, 16:46

Ik raad u aan het GVB-abonnement op een aparte kaart te zetten. Flex gaat niet goed samen met abonnementen van bus, tram en metro. Dat betekent inderdaad twee ov-chipkaarten. Ik zeg dit gewoon vanuit een pragmatische benadering. Het werkt gewoon nog niet goed.

Flex werkt wel goed samen met losse ritten, dan krijgt u als 65-plusser nog steeds automatisch 34 procent korting in bus, tram en metro

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Ik raad u aan het GVB-abonnement op een aparte kaart te zetten. Flex gaat niet goed samen met abonnementen van bus, tram en metro. Dat betekent inderdaad twee ov-chipkaarten. Ik zeg dit gewoon vanuit een pragmatische benadering. Het werkt gewoon nog niet goed.

Flex werkt wel goed samen met losse ritten, dan krijgt u als 65-plusser nog steeds automatisch 34 procent korting in bus, tram en metro

Hoi 1961025 en welkom op onze NS Community! 

Erg jammer om te lezen dat je dit nadeel ervaart. Ik heb het onderwerp van je topic aangepast om de vindbaarheid voor onze gebruikers te vergroten. Thom geeft een goed advies. Kun je hier wat mee? Je kan via de klantenservice ook BTM (bus, tram, metro) uit laten zetten voor NS Flex. Wellicht is dat nog een optie voor je!

Reputatie 5
Badge

Och gut, NS vindt weer eens wat jammer wat ze allang weten en na veel aandringen tenminste een beetje hebben aangepast-om het nog ingewikkelder te maken. Met goed lezen (maar keer op keer blijkt ook in dit forum dat dat enorm heel erg ingewikkeld is voor velen en dat veel OV-gebruikers er eigenlijk totaal geen zin in hebben) is het na veel aandringen inderdaad wel wat aangepast na de eerste zeer misleidende juich-stories. Tja-dat krijg je ervan als je eerst propageert dat die kaart er is voor al het OV in NL. En dan voor het gemak vergeet de andere vervoerders te compenseren of wat dan ook voor wat zij weer over zich krijgen uitgestort door de bedenkers in HGB III.

Reputatie 1

Het kan wel alleen moet op de kaart waar ns flex staat btm( bus tram metro) uitgezet worden.

Reputatie 1

Ow ik zie nu pas dat Laura dat ook al aangegeven had.

Reageer