Afgelopen week heb ik contact gehad met NS, omdat ik een ns flex abonnement wilde combineren met een kortingsabonnement voor de bus. De eerste medewerker die is sprak adviseerde mij om hiervoor gebruik te maken van twee verschillende ov chipkaarten. Dit lijkt mij een redelijk belachelijk advies, aangezien de ov chipkaart juist bedoeld was voor het hele ov. Daarna meerdere malen contact gehad om het bus, tram en metro gedeelte van ns flex uit te laten zetten. Automatisch werd mijn saldo teruggestort naar mijn rekening. Dit is super onhandig, omdat het saldo nodig is om met de bus te kunnen reizen. Bij NS automaten is het tevens niet mogelijk om saldo te laden. Ik kwam hier pas op het station achter en ik was hier door de verschillende ns medewerkers niet op gewezen. Wederom heb ik contact gezocht met de NS om te vragen hoe ik nu saldo op mijn ov kaart kan laden. Na verschillende mensen op verschillende afdelingen te hebben gesproken, kon nog niemand me echt helpen. Ik werd doorverwezen naar de servicebalie. Daar lukte het uiteindelijk wel. Het opladen via een servicebalie kost 50 cent per keer, maar hier kwam ik pas later achter.
Mijn vraag is: kan er een handleiding komen voor zowel reizigers als NS personeel, zodat dit soepeler verloopt voor alle reizigers die hiermee te maken hebben?
Waarom is het niet mogelijk om saldo te laden via een ns kaartautomaat? Bij Arriva en de palen van ov chipkaart zelf kan dit namelijk wel.