Heb ik de deactivatie goed opgehaald?

• 23 september 2014
  • 7 reacties
  • 1005 Bekeken

Onlangs heb ik mijn dal voordeeluren abonnement stopgezet, toen is mij verteld dat ik voor 1 oktober dit abonnement bij een automaat moet de-activeren. Nu ben ik onlangs naar een automaat gegaan waar ik 2 opties te zien kreeg, activeer of deactiveer abonnement. Ik kon beide opties niet aandrukken. Ik heb een aantal keer op deactiveren gedrukt maar het automaat reageerde niet. Hierna wilde ik terug het menu in en het nogmaals proberen maar nu was de mogelijkheid voor zowel activeren als deactiveren niet meer mogelijk. Mijn vraag is nu, is mijn abonnement van mijn ov chip kaart af? Ik zou niet weten waar ik dit nu kan checken!

7 reacties

Reputatie 7
Badge +4
U zou even in de daluren in kunnen checken en daarna meteen weer uitchecken. Als uw abonnement nog werkt, zal hij in de daluren 40 procent korting aangeven op het display. Vergeet uiteraard niet meteen daarna uit te checken.
Dank voor uw antwoord, echter volgens de ns zal mijn abonnement het gewoon nog doen tot 1 oktober. Uit de mail kopieer ik:
Tot 1 oktober 2014 blijft uw huidige abonnement geldig, ook al heeft u het al voor deze datum verwijderd van uw OV-chipkaart.
Let op: Activeer uw beëindiging in elk geval vóór 1 oktober 2014. Als u dit later doet, komt uw beëindiging te vervallen en moet u opnieuw uw beëindiging aanvragen.
Mijn vraag is dus of ik ergens kan checken of het van mijn chipkaart is verwijderd. mocht dit niet het geval zijn dan loopt mijn abonnement blijkbaar gewoon door.
Welkom op het forum hamsterweken!

Je Dal Voordeel abonnement is inderdaad nog geldig tot de einddatum. Als je mij in een privébericht je naam, postcode + huisnummer, geboortedatum en kaartnummer doorgeeft, kijk ik even voor je na of je de deactivatie goed hebt opgehaald.

P.s. Ik heb je topic verplaatst naar het subforum Abonnementen en de titel aangepast om de vindbaarheid te vergroten.
Hallo,

Ik heb precies hetzelfde probleem.
Alleen loopt mijn kaart tot 11 november.

Ik heb mijn kaart schriftelijk opgezegd en daarna via de mail een bevestiging gekregen.

Nou kreeg ik van de week een mail met daarin dat mijn abonnement verlengd gaat worden vanaf 10 november. Ik ben toen de andere mail nog eens gaan lezen en las toen dat ik de kaart zelf nog moest deactiveren.
Dat heb ik toen gedaan, maar ook ik kreeg enkel te zien dat er twee bestellingen klaar stonden en dat was het. Daarna kon ik niks meer terug vinden over of het er nog op stond ja of nee..
Op mijn bonnetje staat ook: 'deact DLVD en Act Dalvd' Is het nou gedeactiveerd en daarna weer geactiveerd?

Zou je ook voor mij kunnen kijken of het goed gegaan is?
Hier hetzelfde probleem. Ik ben verhuisd en heb in augustus mijn abonnementen (Altijd Vrij + IC Direct altijd toeslagvrij) opgezegd en die opzegging "geactiveerd" bij een NS-automaat met ingang van 1 september.

Nu zie ik dat er door de NS gewoon € 368 is afgeschreven op 11 september. En vandaag (24 september) staat er op Mijn NS een bericht dat ik voor 3 september mijn opzegging "definitief" moet maken. De fout zit duidelijk bij de NS (de computergegenereerde tekst doet alsof het mogelijk is op een boodschap van 24 september voor 3 september te reageren).

De klantenservice "kan" (lees: mag) alleen per volgende maand opzeggen, dat zou me dus € 368 kosten. Een klachtenbrief "kan" (lees: mag) alleen via die elektronische theemuts van een Eva. En ik moet weer bij een NS-automaat langs om mijn "opzegging te activeren" of om mijn "abonnement te deactiveren" of om mijn "bestelling op te halen". Ik ben verhuisd en kom bijna nooit meer op een NS-station.

Ik ga de automatische incasso storneren en ben er helemaal klaar mee.

Ik ga de automatische incasso storneren en ben er helemaal klaar mee.

Dan gaat het je vanzelf €408 kosten, omdat NS dan een incassobureau inschakelt.
En uiteraard over de volgende maanden telkens opnieuw die €368 (plus na storneren weer incassobureau met die extra kosten van €40).

Een klachtenbrief hoeft niet per definitie via die "theemuts".
Je zou die ook gewoon per post kunnen sturen.

Wel eens van het OV loket gehoord?
@Dientje91 Het klopt dat je 2 producten ophaalt, je deactiveert het doorlopende abonnement en je activeert nog het gedeelte dat geldig is. Als je abonnement bijv. nog 2 weken loopt.

@wp200 Stuur even je gegevens in een privebericht naar een van de moderators, dan ga ik kijken waarom het nog niet beëindigd is. Zoals Hans al aangeeft is storneren niet aan te raden. Als je een privebericht stuurt ga ik even kijken wat er aan de hand is.

Reageer