beantwoord

Heb ik met Weekend Vrij in juli en augustus recht op 40% korting voor 09.00?

• 1 augustus 2014
  • 2 reacties
  • 653 Bekeken

• Anonymous
  • 0 reacties
Ook ik ben inmiddels de "gelukkige" bezitter van 2 ov-chipkaarten: 1 businesscard waarop mijn zakelijke traject beverwijk asd-Sloterdijk staat (en van mijn werkger niet privé mag reizen buiten het traject) en sinds kort een weekend vrij kaart.

Gisteren ben ik een dagje uit naar Antwerpen geweest en werd met een aantal vervelende zaken geconfronteerd:

1. Omdat het een vrije dag was checkte ik om 08.30 uur in met mijn weekend vrij kaart.
In het venster verscheen vol tarief. Ik dus snel het inchecken geannuleerd en naar haarlem gegaan op mijn businesskaart.
In Haarlem vervolgens aan een op een bankje zittende conducteur gevraagd hoe het dan zat met in de maand juli en augustus ook voor 9 uur met korting reizen. Conducteur snapte het ook niet. Volgens hem mocht ik met korting reizen. Aangezien ik toch nog beneden in de stationshal moest uitchecken met mijn businesscard (waarop ik van mijn werkgever niet privé mag reizen) en weer inchecken met mijn weekend vrij kaart eerst dat maar gedaan en vervolgens nog even langs de conducteur gegaan om één en ander na te gaan. Deze vertelde mij dat het voor 9 uur reizen voor deze kortingskaart inderdaad was komen te vervallen.
(Fijn toch dat NS dit zo duidelijk comminiceert naar haar klanten)

In den haag HS uiteindelijk op de beneluxtrein gestapt en deze bracht mij naar Roosendaal. Ik had voor het grensoverschrijdende deel een kaartje Roosendaal Antwerpen gekocht en vroeg mij af of en hoe ik nu moest uitchecken. Ik ging ervanuit dat dit wel even in de trein gecommuniceerd zou worden. Het treinpersoneel was echter van Slecht Vlaams sprekende waalse origine en kwam pas vlak voor Antwerpen langs. Uiteindelijk ben ik op de terugreis naar Beverwijk maar in Roosendaal uitgestapt en daar gaf het schermpje inderdaad aan., Uitgecheckt € 11,??. Vervolgens weer ingecheckt en met een later trein naar huis gegaan.

Watt was het vroeger toch simpel met één of 2 simpele kaartjes (superdagretour is vaak duurder omdat je dan niet met 40% koring rijd).
icon

Beste antwoord door Inge NS 1 augustus 2014, 18:26

Welkom op het forum hlubbers!

Reizen met 40% korting voor 09:00 's ochtends in juli en augustus is inderdaad alleen voor het oude Voordeelurenabonnement van toepassing. Deze voorwaarde geldt dus niet voor het Weekend Vrij abonnement.

Verder kan je voor een internationale reis het beste een online e-ticket kopen via NS International. Je kunt tijdens het bestelproces aangeven dat je recht hebt op 40% korting of vrij reizen op het Nederlandse gedeelte van het traject. Het is niet nodig om met je internationale e-ticket in- en uit te checken.

P.s. Ik heb je topic verplaatst naar het subforum Abonnementen en de titel aangepast om de vindbaarheid te vergroten.
Bekijk origineel

2 reacties

Deze vertelde mij dat het voor 9 uur reizen voor deze kortingskaart inderdaad was komen te vervallen.
(Fijn toch dat NS dit zo duidelijk comminiceert naar haar klanten)

Het is niet vervallen; voor dit abonnement heeft korting doordeweeks tijdens de ochtendspits in juli en augustus nooit bestaan. Het verschil is dat deze nieuwe abonnementen kortingsrecht geven in de Daluren, terwijl oudere reisproducten zoals de niet meer verkrijgbare Voordeelurenkaart en ook Samenreiskorting recht geven op korting in de Voordeeluren.

De Voordeeluren zijn van 9:00 tot 4:00.
De Daluren zijn van 9:00 tot 16:00 en van 18:30 tot 6:30.

Zowel Daluren als Voordeeluren gelden de hele dag in het weekend en op 'NS Feestdagen'.
Alleen Voordeeluren gelden daarnaast ook de hele dag in juli en augustus, op de vrijdag na Hemelvaart en tussen Kerst en Oud&Nieuw.
Welkom op het forum hlubbers!

Reizen met 40% korting voor 09:00 's ochtends in juli en augustus is inderdaad alleen voor het oude Voordeelurenabonnement van toepassing. Deze voorwaarde geldt dus niet voor het Weekend Vrij abonnement.

Verder kan je voor een internationale reis het beste een online e-ticket kopen via NS International. Je kunt tijdens het bestelproces aangeven dat je recht hebt op 40% korting of vrij reizen op het Nederlandse gedeelte van het traject. Het is niet nodig om met je internationale e-ticket in- en uit te checken.

P.s. Ik heb je topic verplaatst naar het subforum Abonnementen en de titel aangepast om de vindbaarheid te vergroten.

Reageer