beantwoord

Helemaal stopzetten van OVkaart

  • 1 september 2016
  • 1 reactie
  • 68 Bekeken

Beste NS,

Onlangs heb ik een aanvraag gedaan om mijn daluren abonnement stop te zetten. Nu kan dat, maar wel alleen als ik met mijn ovkaart het zelf stopzet. Maar ik wil graag het abonnement stopzetten, omdat ik de ovkaart kwijt ben en ook geen nieuwe wil bestellen.

Wat moet ik nu doen?
icon

Beste antwoord door Tochjo 1 september 2016, 11:35

U moet uw OV-chipkaart defect melden, waardoor hij wordt geblokkeerd, en daarbij geen vervangende kaart aanvragen. Dat kan in uw Mijn OV-chipkaartaccount of telefonisch op 0900-0980 (€ 0,50 per gesprek). Vervolgens kunt u zo'n drie dagen na het blokkeren contact opnemen met de klantenservice van NS. Zij kunnen dan uw abonnement stopzetten zonder dat u het nog bij een kaartautomaat van uw kaart moet verwijderen.

Na drie dagen contact opnemen met de klantenservice gaat het snelst telefonisch: de klantenservice is 24 uur per dag bereikbaar op het telefoonnummer 030-751 51 55 (lokaal tarief). U kunt er ook voor kiezen om met NS te chatten (druk op deze pagina op de knop Chat met NS) of een berichtje te sturen op Twitter of Facebook.
Bekijk origineel

1 reactie

Badge +3
U moet uw OV-chipkaart defect melden, waardoor hij wordt geblokkeerd, en daarbij geen vervangende kaart aanvragen. Dat kan in uw Mijn OV-chipkaartaccount of telefonisch op 0900-0980 (€ 0,50 per gesprek). Vervolgens kunt u zo'n drie dagen na het blokkeren contact opnemen met de klantenservice van NS. Zij kunnen dan uw abonnement stopzetten zonder dat u het nog bij een kaartautomaat van uw kaart moet verwijderen.

Na drie dagen contact opnemen met de klantenservice gaat het snelst telefonisch: de klantenservice is 24 uur per dag bereikbaar op het telefoonnummer 030-751 51 55 (lokaal tarief). U kunt er ook voor kiezen om met NS te chatten (druk op deze pagina op de knop Chat met NS) of een berichtje te sturen op Twitter of Facebook.

Reageer