beantwoord

HELP DEZE STUDENT

  • 10 October 2021
  • 7 reacties
  • 286 Bekeken

  • Op het juiste spoor
  • 1 reactie

Ik heb een vraag over reiskostenvergoeding. Door corona heb ik mijn studie anders gedaan dan normaal, en loop ik dit jaar (in plaats van vorig jaar) stage. Hierdoor heb ik vanaf 1 november geen recht meer op het studentenreisproduct….. Erg vervelend, want reizen is duur!

Mijn vraag is wat de goedkoopste optie is voor mij. Ik moet drie keer per week van Amsterdam Zuid naar Amersfoort Schothorst reizen. En eens per week van Amsterdam zuid naar Utrecht Centraal, plus nog tien keer op een tweede dag naar Utrecht centraal. Allemaal in de spits.

Hoe kom ik zo goedkoop mogelijk mijn laatste studiejaar door?

icon

Beste antwoord door Robert B 10 October 2021, 14:25

Bekijk origineel

7 reacties

Badge +3

Welkom bij de NS Community!

Bij meer dan 3x per week retour in de spits komt Traject Vrij in beeld.

Enkele reis voltarief Amsterdam Zuid - Amersfoort Schothorst is € 9,70 en Traject Vrij is € 248,30 dus dan zou je 13 keer per maand retour moeten in de spits.

Dat levert dus geen voordeel op eigenlijk bij 3x per week, zeker niet als je af en toe ook buiten de spits kunt reizen.

Omdat je ook regelmatig naar Utrecht moet kan je beter Altijd Voordeel nemen voor €23 per maand, dan heb je 20% korting in de spits en 40% bij een incheck buiten de spits.

Op jouw relatief korte trajecten levert dat in ieder geval een beetje op (€ 1,94 korting op elke enkele reis van/naar Schothorst en € 1,50 voor elke rit van/naar Utrecht, in de spits).

Bij inchecken in de daluren is je korting 40% dus het dubbele per enkele reis.

De goedkoopste optie is uiteraard je stage werkgever(s) vragen of je een stagevergoeding kunt krijgen waar je de kosten van kunt betalen.

Omdat het allemaal reizen in de spits zijn zijn er bijna geen kortingsmogelijjkheden. De enig optie die ik kan verzinnen is een Altijd Voordeel abonnement.

 

Reputatie 3

als je flexibel bent is “dal vrij” misschien een optie.

Bedankt voor de antwoorden. Ik denk inderdaad dat “Altijd Voordeel” het beste abonnement is in mijn situatie.

Reputatie 7
Badge

Omdat ik tariefberekeningen altijd wel grappig vind, heb ik het nog even wat preciezer doorgerekend, waarbij ik heb aangenomen dat die 10 keer 'extra' in een periode van 6 maanden is (dat had je er niet bij vermeld. Conclusie blijft uiteraard dat Altijd Voordeel je goedkoopste optie voor deze reizen is. Maar nog ter aanvulling: dat kost je dan (afhankelijk van het precieze aantal reizen die maand doordat er geen geheel aantal weken in een maand zit) gemiddeld iets minder dan €300/maand.

Badge +3

Het blijft veel natuurlijk, zeker voor zulke korte trajecten.

Maar als je naast je stage-reizen ook nog regelmatig privé reist met de trein dan kan Flex Altijd Vrij (heel Nederland voor €356) ook nog een optie zijn. Na één maand kan je dat op elk moment weer opzeggen/wisselen naar iets anders.

Het blijft veel natuurlijk, zeker voor zulke korte trajecten.

Treinreizen is nu eenmaal peperduur in Nederland, zeker in de spits. 

Reageer