Ik overweeg om een jaarabonnement af te sluiten voor Traject Vrij. Echter ben ik benieuwd hoe het zit met herroepingsrecht. Wettelijk gezien heb ik volgens mij gewoon 14 dagen herroeping, echter zie ik dit nergens terug komen in de algemene voorwaarden.
We gaan er in deze situatie vanuit dat ik binnen 14 dagen herroep, en ook al gebruik heb gemaakt van het abonnement. Ik neem aan dat de kosten dan natuurlijk verrekend kunnen worden.
Beste antwoord door Stijn NS
Goedemiddag yourischuur en welkom bij de NS Community!
Ik moet eerlijk bekennen dat ik zelf niet op de hoogte ben van de uitzonderingen waar door andere gebruikers naar wordt gerefereerd. Hoe dit wettelijk zit durf ik niet niet met zekerheid te zeggen, ik weet echter wel dat we bij de Klantenservice de mogelijkheid om binnen 14 dagen een abonnement te annuleren over het algemeen gewoon hanteren. Het gebeurt namelijk geregeld dat iemand per ongeluk een verkeerd (type) abonnement besteld.
De enige voorwaarde daarbij is wel dat er nog geen gebruik gemaakt mag zijn van dat abonnement. Zodra je er een reis mee maakt, vervalt deze mogelijkheid. De situatie die jij schetst is dus sowieso niet mogelijk.