beantwoord

Herroepingsrecht abonnement en factuur

• 7 juni 2021
  • 7 reacties
  • 129 Bekeken

Op 12-07-2020 had ik een Dal voordeel abonnement aangeschaft maar door Corona geen gebruik van gemaakt.

Op 16-02-2021 bericht gekregen dat ik alsnog dit abonnement kon herroepen.

Dit gedaan en een mail van ontvangen.

Op 18-05-2021 bericht gekregen dat ik het abonnent van mijn Ov-chipkaart moest halen en dat het dan geregeld was. 

Gedaan.

Op 21-05-2021 een mail van NS dat er € 4,60 naar mijn rekening overgemaakt wordt met een factuurnummer, welke ik in MijnNS terug zou kunnen zien.

Niet dus.

Als ik daar inlog en kijk bij facturen staat er: Er zijn geen facturen.

Een aantal keren gebeld, maar de wachttijden waren zo lang dat ik daar maar mee gestopt ben.

Wie zou mij kunnen vertellen waar die € 4,60 vandaan komt en waar het geld van mijn herroepen abonnement blijft?

icon

Beste antwoord door Momo 7 juni 2021, 15:11

Er zijn hier al vaker topics geweest over deze mogelijkheid van herroepen van abonnementen die in 2020 waren afgesloten. Daar was het meen ik zo dat het bedrag van het abonnement en 2 gedeeltes werd/wordt terugbetaald omdat er handmatig moeten worden gecheckt of in de periode die al geweest is er wel of geen gebruikt is gemaakt van het abonnement en zo ja, dan moet de genoten korting worden verrekende met het terug te betalen abonnementsgeld.

Mijn gok is dat u nu voor 1 maand geld terug heeft ontvangen, de periode 12-6-2021 t/m 11-7-2021. Een dalvoordeel kan worden beëindigd per de dag van de maand waarop deze is afgesloten, met het van de kaart halen op of na 18 mei is dus de eerste datum om te beëindigen 12 juni. Voor de periode voor 12 juni zal dan apart worden bekenen of er gebruik is gemaakt van het abonnement en het bedrag waar u nog recht op heeft zal dan later worden teruggestort.

Zie ook het als beste antwoord gemarkeerde antwoord in dit topic:

Ik begrijp de handelswijze in deze, alleen zou het bij klanten minder vragen oproepen als dit ook zo uitgelegd zou worden in de mail die men krijgt.

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Er zijn hier al vaker topics geweest over deze mogelijkheid van herroepen van abonnementen die in 2020 waren afgesloten. Daar was het meen ik zo dat het bedrag van het abonnement en 2 gedeeltes werd/wordt terugbetaald omdat er handmatig moeten worden gecheckt of in de periode die al geweest is er wel of geen gebruikt is gemaakt van het abonnement en zo ja, dan moet de genoten korting worden verrekende met het terug te betalen abonnementsgeld.

Mijn gok is dat u nu voor 1 maand geld terug heeft ontvangen, de periode 12-6-2021 t/m 11-7-2021. Een dalvoordeel kan worden beëindigd per de dag van de maand waarop deze is afgesloten, met het van de kaart halen op of na 18 mei is dus de eerste datum om te beëindigen 12 juni. Voor de periode voor 12 juni zal dan apart worden bekenen of er gebruik is gemaakt van het abonnement en het bedrag waar u nog recht op heeft zal dan later worden teruggestort.

Zie ook het als beste antwoord gemarkeerde antwoord in dit topic:

Ik begrijp de handelswijze in deze, alleen zou het bij klanten minder vragen oproepen als dit ook zo uitgelegd zou worden in de mail die men krijgt.

Momo, van jou een duidelijk antwoord.

Maar daarom hoort er nog wel een factuur te staan bij MijnNS.

Het factuurnummer stond in de mail van hun.

Reputatie 7
Badge +3

U heeft gelijk, dan zou er nog wel een factuur moeten staan in MijnNS.

Staan daar wel andere oudere facturen? Want MijnNS heeft ook nog wel eens last van storingen waardoor bv geen facturen zichtbaar zijn en soms staan klanten door nog onduidelijke oorzaak dubbel in het systeem waar zij o.a. geen facturen zien. In het laatste geval kan de klanservice of een achterliggende afdeling wel het account ontdubbelen. 

Er staat geen enkele factuur.

afwachten  dus maar ☺️

Reputatie 7
Badge +3

Er staat geen enkele factuur.

afwachten  dus maar ☺️

Kijk je via de app of via de website? Facturen zijn alleen via de website in te zien.

Hoi Hanstimmer46. Welkom bij de Community!

Als je per mail een bericht hebt gekregen dat er een factuur klaar zou moeten staan in je Mijn NS-account dan zou je deze moeten kunnen vinden in je account onder ‘facturen'.

Staan daar geen facturen dan is de kans groot dat de koppeling tussen enkele systemen niet juist is. Onze Klantenservice kan dit in de meeste gevallen herstellen. Ik wil je dan ook aanraden om even contact op te nemen met onze Klantenservice daarover.

@MoDe, ik kijk via de website.

@Denice NS ik heb meerdere keren contact met de klantenservice proberen te zoeken maar òf na een half uur in de wacht te hebben gestaan haak ik af òf ik krijg wel iemand aan de lijn die vanuit huis werkt en waarvan haar systeem niet goed functioneert zodat ze niet kan helpen en dan vraagt om op een ander tijdstip terug te bellen.

Dat schiet dan niet op.

Reageer