beantwoord

Het niet kunnen inhalen van de verloren vrije keuzedagen

• 5 april 2020
  • 9 reacties
  • 909 Bekeken

WEL GELD INNEN VOOR DIT JAAR O.A.VRIJE KEUZEDAGEN, Maar geen tegoed van de verlopen keuzedagen!!!! NAGAAN WIE GEEN GEBRUIK HEB KUNNEN MAKEN VAN DE VRIJE KEUZEDAGEN EN HOEVEEL X HET Is en de mensen een tegoed laten houden! Stelletje inhalige ns idioten.Of moeten alle 65 plussen maar gaan reizen?

icon

Beste antwoord door Loes 5 april 2020, 19:34

Volgens mij heeft u het belangrijkste topic gemist hierover. Uw toon in dit topic is niet correct, mijn inziens, die u hier nu aanslaat.

Daar staat het volgende:

Keuzedagen

Verberg inhoud

Hoewel NS de situatie van reizigers begrijpt is het niet mogelijk om Keuzedagen en andere tickets langer geldig te maken. Indien je geen gebruik kunt maken van je Keuzedag kun je contact opnemen met onze Klantenservice bij voorkeur via Chat (optie ‘Chat met NS’ op de contactpagina) of Sociale Media (Twitter/Facebook) om de mogelijkheden te bespreken. Contact opnemen kan ook nadat de Keuzedag is verlopen.

Dit is het topic:

https://community.ns.nl/werkzaamheden-en-evenementen-54/reactie-ns-op-corona-covid-19-virus-64152

Er zijn meerdere topics bekend, waar men een goede oplossing hiervoor zoekt, denk aan een nieuwe code voor het gebruik ervan.

Bekijk origineel

9 reacties

Volgens mij heeft u het belangrijkste topic gemist hierover. Uw toon in dit topic is niet correct, mijn inziens, die u hier nu aanslaat.

Daar staat het volgende:

Keuzedagen

Verberg inhoud

Hoewel NS de situatie van reizigers begrijpt is het niet mogelijk om Keuzedagen en andere tickets langer geldig te maken. Indien je geen gebruik kunt maken van je Keuzedag kun je contact opnemen met onze Klantenservice bij voorkeur via Chat (optie ‘Chat met NS’ op de contactpagina) of Sociale Media (Twitter/Facebook) om de mogelijkheden te bespreken. Contact opnemen kan ook nadat de Keuzedag is verlopen.

Dit is het topic:

https://community.ns.nl/werkzaamheden-en-evenementen-54/reactie-ns-op-corona-covid-19-virus-64152

Er zijn meerdere topics bekend, waar men een goede oplossing hiervoor zoekt, denk aan een nieuwe code voor het gebruik ervan.

Reputatie 7
Badge +3

Heeft u eerst op de NS website gekeken of op deze community het centrale sticky topic gelezen over de situatie rond het Corona virus voordat u NS voor inhalige idoten uitmaakt ?

De website geeft bv als info:

• Mijn Keuzedag verloopt omdat ik niet met de trein kan/mag/wil reizen i.v.m. de overheidsmaatregelen rondom het Coronavirus. Wat nu?

• Indien je Keuzedag verlopen is, kan NS Klantenservice je een couponcode toesturen die op een later moment dit jaar te gebruiken is voor een vrije reisdag. Je kunt hiervoor contact opnemen met NS Klantenservice. Let op: op dit moment is de wachttijd bij NS Klantenservice langer dan je van ons gewend bent.

Reputatie 7
Badge +3

@Alice cooper Als er 1 bedrijf niet inhalig is in deze tijd, dan is het de NS. De klantenservice probeert iedere klant zo goed mogelijk tegemoet te komen. Echter is het ondoenlijk om iedere klant apart aan te schrijven.

Hierboven staat wat NS voor u doen kan en wat u kan doen i.v.m uw (verlopen) Keuzedagen.

Wilt u hier laten weten hoe uw contact met de klantenservice is geweest?

Beste Alice cooper en welkom bij de NS Community. 

Wat jammer dat je zo negatief bent in jouw schrijven. Zoals eerder al is gezegd is, hebben wij een topic waarin we veelgestelde vragen beantwoorden, waaronder vragen over de Keuzedagen. 

Mocht je naar aanleiding daarvan nog vragen hebben, dan lees ik die graag.

Reputatie 3

Ga stil in een hoekje zitten Alice cooper en ga je zitten schamen… Bijna 2000 doden, 7000 mensen in het ziekenhuis, tienduizenden bedrijven en mensen in financiële problemen en jij gaat zitten jammeren over een paar gemiste keuzedagen. En dat ook nog eens zonder je eerst verdiept te hebben in de materie.Zwaar triest dit. 

Badge +3

Don't feed the trolls.. zelfs als ze 65+ zijn!

Ik heb vandaag gebeld over het vervallen van keuzedagen omdat ik teleurgesteld was in de algemene reactie die je vindt bij keuzedagen:

Keuzedagen Hoewel NS de situatie van reizigers begrijpt is het niet mogelijk om Keuzedagen en andere tickets langer geldig te maken. Indien je geen gebruik kunt maken van je Keuzedag kun je contact opnemen met onze Klantenservice bij voorkeur via Chat (optie ‘Chat met NS’ op de contactpagina) of Sociale Media (Twitter/Facebook) om de mogelijkheden te bespreken. Contact opnemen kan ook nadat de Keuzedag is verlopen.

De reactie via de telefoon was dat je op de dag dat de keuzedag is verlopen contact op kunt nemen en dan een compensatie krijgt. Dat is genoteerd bij de registratie van mijn abonnement. Op zich een goede reactie, waarvoor dank.
In de community kwam ik ook tegen dat je een coupon krijgt oom de dag later in de halen. Dus dat zal dan wel de compensatie zijn.

Vreemd dat dit niet in de algemene reactie staat en je het dus moet doen met het advies contact op te nemen om de mogelijkheden te bespreken. Het moet toch ook mogelijk zijn om alle gebruikers van de keuzedagen een servicebrief te sturen met de algemene mededeling dat als de keuzedag niet gebruikt kon worden contact kan worden opgenomen om een coupon aan te vragen. Het ontlast ook de drukbezette telefoon en chat. Je krijgt toch al automatisch een servicebrief als de termijn van de volgende keuzedag er aan komt. Musea en andere bezienswaardigheden zijn dicht en de treindienst is aanzienlijk beperkt wat er voor zorgt dat senioren en zeker degenen die tot de risicogroepen behoren nog terughoudender zijn om van de trein gebruik te maken.
Dus: kom op mevrouw Bouma, Hoofd NS Klantenservice, ontlast uw medewerkers en wikkel het in één keer voor alle abonnees af met een servicebrief! Dat is slechts één generieke actie.

Overigens zou het nog handiger voor NS zijn om de wijziging die in 2021 wordt doorgevoerd: binnen de contractsperiode geen termijnen meer te versnellen. Dat is ook een generieke en dus ontlastende oplossing.

Hoi German, welkom op de NS Community.

De aangeboden compensatie zal inderdaad zijn in de vorm van vervangende couponcodes voor een gelijkwaardig product. De code kan verschaft worden naar aanleiding van het vervallen van één of meerdere Keuzedagen

Het uitvoeren van ‘slechts één generieke actie’ klinkt heel eenvoudig, maar ik begrijp dat het technisch toch een stuk ingewikkelder ligt om dat ook daadwerkelijk uit te voeren. De berichten die je nu standaard ontvangt, zijn onderdeel van voorgeprogrammeerde automatische processen. De looptijd van Keuzedagen en daarmee de vervaldatum verschilt per reiziger, waardoor het versturen van één algemene servicebrief niet mogelijk is. Ook het verlengen van de termijn van reeds bestaande Keuzedagen schijnt technisch niet te kunnen.

Dank Mark voor de reactie. Dat per ommegaande realiseren niet zo eenvoudig is, kan ik mij goed indenken. Een coupon is een prima oplossing om meteen tegemoet te komen. Misschien kunnen de itc-collega's er ook nog eens op kauwen.

Reageer