beantwoord

Het voordeligste reizen vanaf Hoogkarspel naar Amsterdam Centraal

• 8 oktober 2019
  • 12 reacties
  • 253 Bekeken

Hoi!

Het volgende:
Ik ga voor het woon-werk , van de trein gebruik maken. Dit zal het traject Hoogkarspel - Amsterdam Centraal zijn.

Ik zal gebruik maken van de volgende (retour)tijden (en hoeveel dagen dat zijn):
7 dagen - 5:30 inchecken en 16:00 inchecken
5 dagen - 21:00 inchecken en 7:30 inchecken
5 dagen 12:30 inchecken en 23:30 inchecken (dit zal vanaf Station Hoorn zijn)

Aan de hand van de genoemde 17 dagen, met de tijdstippen (dit zal maandelijks het zelfde zijn) wat is het voordeligste voor mij om te doen qua abonnement of los voordeel?

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Met vriendelijke groet,

Nick
icon

Beste antwoord door mrfreeze 8 oktober 2019, 14:40

Hoi Nick12!

Een Traject Vrij kost € 264 per maand (bij een jaarabonnement). Daarmee kun je onbeperkt heen en weer, zowel in spits- als in daluren.

Aangezien je voornamelijk in de daluren incheckt, is een Dal Vrij voordeliger. Die kost € 105 per maand bij een jaarabonnement of € 106 per maand in de Flex-variant (na een maand dagelijks opzegbaar). Met Dal Vrij reis je onbeperkt door heel Nederland in de daluren.
Je moet dan alleen voor de vijf keer dat je om 7.30 uur incheckt een losse reis betalen. Dat is dan 5x € 10,30 = € 51,50. Totaal dus € 156,50 per maand. (Bij de reizen om 16 uur wel zorgen dat je vóór 16.05 uur incheckt, anders betaal je ook voor die reizen vol tarief)

Alles op basis van 2e klas en ervan uitgaande dat het allemaal doordeweekse dagen zijn.
Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Hoi Nick12!

Een Traject Vrij kost € 264 per maand (bij een jaarabonnement). Daarmee kun je onbeperkt heen en weer, zowel in spits- als in daluren.

Aangezien je voornamelijk in de daluren incheckt, is een Dal Vrij voordeliger. Die kost € 105 per maand bij een jaarabonnement of € 106 per maand in de Flex-variant (na een maand dagelijks opzegbaar). Met Dal Vrij reis je onbeperkt door heel Nederland in de daluren.
Je moet dan alleen voor de vijf keer dat je om 7.30 uur incheckt een losse reis betalen. Dat is dan 5x € 10,30 = € 51,50. Totaal dus € 156,50 per maand. (Bij de reizen om 16 uur wel zorgen dat je vóór 16.05 uur incheckt, anders betaal je ook voor die reizen vol tarief)

Alles op basis van 2e klas en ervan uitgaande dat het allemaal doordeweekse dagen zijn.
Hallo Nick12, welkom op de NS Community.

Ik kan je niet beter adviseren dan mrfreeze net heeft gedaan! Ik denk inderdaad ook dat een Dal Vrij abonnement het beste bij je past.
Super, bedankt voor het snelle en duidelijke antwoord mrfreeze.

dat zal dan wel het voordeligste zijn ja!
Vraag: is het ook mogelijk om dan bijvoorbeeld 15:30 alvast in te checken? Terwijl je dan nog niet meteen de trein in stapt?

Groeten Nick
Reputatie 7
Badge +3
Na inchecken moet je binnen 30 minuten je reis beginnen, tenzij deze latere start het gevolg is van een vertraagde of uitgevallen NS-trein.
Dus 15:30 inchecken en om 16:00 gaan reizen kan nog net. Maar zeker niet vroeger dan 15:30 inchecken of later dan 16:00 je reis beginnen.
Zeker bij ruim voor de spits inchecken en pas in de spits gaan reizen zal men bij controle streng zijn.
Reputatie 6
Nog even iets heel anders: gelet op de tijden die jij aangeeft, vermoed ik dat je mogelijk ook weekenden gaat werken? Houd er rekening mee dat er in de weekenden en in de vakanties werkzaamheden aan het spoor plaatsvinden (recentelijk lag Zaandam – Hoorn eruit). De werkzaamheden zijn ongeveer tien dagen van tevoren in de reisplanner verwerkt.
Momo, bedankt voor het heldere antwoord. Hier zal ik zeker rekening mee gaan houden.
En VIRM, ik zal inderdaad ook in de weekenden gaan werken. Bedankt voor de tip! Ik zal goed mijn reisplanner in de gaten houden.
Reputatie 6
Badge +1

Goed om te weten: als je op zaterdag of zondag reist, gelden er natuurlijk geen spitstijden en is Dal Vrij de gehele dag geldig!

Bedankt voor de tip. 
PS; als ik 5:22 uur in check, zit ik dan nog in de dal uren?

Reputatie 5
Badge

Ja, heel ruim zelfs. Je hebt van maandag tot en met vrijdag tot en met 6:34.59.

Top!

Reageer